Mozaic

150 comentarii

Din categoria Diverse

150 de răspunsuri la „Mozaic

  1. cătălin

    Incerc sa scriu ceva, nu prea mi-a iesit pina acum. Voi unde v-ati ascuns?

    http://www.tolo.ro/2015/12/03/colectiv-medic-de-la-spitalul-de-arsi-i-am-salvat-dintr-o-bomba-de-foc-si-au-murit-intr-o-bomba-cu-microbi/

    In sfirsit incep sa vorbeasca medicii! Da, era logic ca oamenii cu arsuri grave nu pot fi tratati in spitalele romanesti vechi de sute de ani! As vrea sa-l vad acum pe medicul roman din Franta care spunea ca tratamentul pe care l-au primit arsii in Romania a fost exact la nivelul tratamentului din Occident.
    Criminali, asta sint cei din minister, care ne spuneau ca totul e bine.

    Vad ca Dan Sova a ramas fara imunitate. L-o fi uns gresit senatoarea aia, in loc de mir o folosit vaselina.

  2. Angela

    S-a făcut azi un an de când Gelu nu mai e. Dormi în pace, Gelule.

  3. cătălin

    Ai tinut minte data exacta… 😦

  4. junghiul

    Odihnească-se în pace!

  5. andreea

    un an deja? 😦

  6. cătălin

    Da, totul curge asa de repede…

  7. cătălin

    Mos nici o laie.

  8. andreea

    ei, şi tu acum…

  9. Angela

    Ați găsit ceva în ghetuțe?

  10. junghiul

    Toate le știe moșul ăsta. Cum aduce el exact ce ne trebuie!

  11. andreea

    secretul e să nu te aştepţi la nimic, niciodată.

  12. andreea

    pffff, ce negaţii îmbîrligate are şi limba asta a noastră…

  13. junghiul

    Părinții mei, doi hoinari. Ne-au purtat peste tot pe unde se putea. Înainte de ’89 au făcut eforturi mari să putem ieși din țară și să vedem măcar spațiul comunist și au reușit.
    Nu ne trebuiau multe lucruri, o Dacie 1300, pe numele ei, Marița, un cort, niște haine de schimb și câteva lucruri bune de troc.
    Așa se face că atunci când ne-am luat zborul văzuserăm o bună parte din România , vizitaserăm Ungaria , Cehoslovacia, Polonia, RDG.
    Chiar dacă s-au schimbat condițiile,mi-a rămas bine sădit dorul de ducă. Mi-am dorit să revăd Karlovy Vary, după 30 de ani nu mi-aminteam aproape nimic.

  14. junghiul

    Secretul e să crezi!

  15. junghiul

    Am avut prea puțin timp. Și am avut și o vreme ciudată.Inițial a nins atât de tare că nu puteam ieși din locul unde fuseserăm cazați, apoi a început ploaia. Clădiri foarte frumoase, una lângă alta, nu te mai săturai să le privești ai putea să te plimbi zi de zi, să te uiți la ele , să le admiri acoperișurile. Îndrăzneți în ceea ce privește culorile folosite, cea mai mare parte dintre clădiri sunt restructurate. Un singur hotel nou construit mi s-a părut că nu se potrivește cu contextul, Bristol dar e o părere personală.

  16. cătălin

    Mie nu-mi place deloc sa calatoresc. Asa, pe coclauri, m-as duce toata ziua, dar am oroare de mers cu trenul, masina, sau – Doamne-fereste! – avionul.
    ……….
    Si budistii spun ca secretul e sa nu te astepti la nimic, niciodata. In viata. Daca poti …

  17. junghiul

    Dacă nu călătorești cum dai de coclauri?

  18. cătălin

    O ora-doua merge. Nu-mi plac calatoriile care dureaza o zi si mai mult.

    N-ai vreo citeva poze de la Karlovy Vary?

  19. Angela

    Of, cum aș bântui și eu coclaurile! Întotdeauna mi-a plăcut să călătoresc. Dacă nu aș fi dobândit fututa asta de psihoză sau nevroză sau țicneală, ce o fi, că mi-e frică să mai plec undeva..Nici că m-ați mai vedea pe acasă.

  20. cătălin

    … in plus, calatoriile au farmec cind sint mai multi.

  21. Angela

    Ba nu, că și singur e bine să mergi. Nu te bate nimeni la cap că vrea sau nu vrea ceva, nu trebuie să aștepți să se trezească ortacii, să poți pleca sau invers, să te scoale când ai vrea să mai stai, să-i apuce foamea când ție nu ți-e deloc… să mergi, să mergi, să te oprești unde vrei, să te zgâiești la ce vrei, cât vrei și să-ți spui singur, în gând, poveștile care-s numai ale tale. Pe termen scurt e bine și așa.

  22. cătălin

    Singur imi place pe coclauri, sa nu dau de om cit vad cu ochii. Poate intilnesc vreo ursoaica.

  23. junghiul

    Mi-ar place să fiu globe-trotter.

  24. andreea

    mie nu. eu vreau să şed.

  25. andreea

    junghiule, ţie nu ţi se pare niciodată că ai 80 de ani?

  26. junghiul

    Ăăăă… Cum? De două ori 40?

  27. andreea

    🙂 de două ori 45
    hai, minus 10.

  28. andreea

    mda, o să mă întrebi de unde ştiu eu cum e la 80?…

  29. cătălin

    Junghi umblăreţ…
    Eu fug de zgomot, de aglomeratie, si astea sint neaparat asociate cu calatoriile. Si apoi, cind te uiti din graba in vreun loc, pe traseele turistice, nu vezi prea multe.

  30. cătălin

    Si, dupa cum era de asteptat, extremistii de dreapta au cistigat alegerile in Franta. Poate ca, peste 10 ani, vor ramine doar doua partide: extremistii de dreapta si extremistii musulmani.

  31. junghiul

    După francezi vor vota și englezii cu extremiștii. Vor spune că Le Pen is good.
    Și vor urma și alții. După asta vor stabili că nu e politically correct să se lege de musulmanii fundamentaliști așa că se vor război cu tiganii, românii, bulgarii care își caută rostul în Vest.

  32. junghiul

    Mare scandal pe veniturile din activități religioase. Dacă se vor impozita, i se dă practic Antifraudei dreptul de a descinde după vecernie ca să purece cutia milei.Ce afurisenii vor cădea peste capetele celor din Anaf!

  33. cătălin

    Political correctnessu’ a devenit o scuza universala pentru prostie si incompetenta.

    Anaf-ul imi pare o gluma sinistra. Nici pina acum n-au reusit sa recupereze mai nimic din averile furate si cistigate in instante, dupa zeci de ani de judecati. In schimb ne apara de babele care vind patrunjel in piata fara autorizatie. Asa cum si SRI-ul ne apara de teroristi unguri cu chibrituri. Tre’ sa faca si ei ceva, saracii, daca nu ne-au putut apara de Microsoft, de Siveco, de Apa Nova si de valurile de parlamentari-banditi care au ras totul in tara, mai ceva ca lacustele pe vremuri.

  34. junghiul

    După ce am destructurat rețeaua teroristă a lui Beke Istvan, iată-l încătușat și pe Ion jihadistul poreclit în sat și Luigi aka GeyGey.
    Așa mă, down in the hole! Patria a priori!

  35. cătălin

    Daa, ce profesionalism la cei de la DIICOT. Mare ghinion insa ca n-au putut-o prinde pe sefa lor, Bica. Ah, cum a furat infractoarea sub nasul atitor procurori buni, cum i-a pacalit, mi-e si mila de ei, saracii! La un loc cu cei de la SRI, ca nici ei n-au stiut nimic de jafurile aleia.

    Circula pe net lista cu doctoranzii lui Oprea. Politicieni, sefi de servicii secrete, procurori, judecatori, toti s-au apucat sa faca cercetare stiintifica. Ce energie extraordinara, ce oameni dedicati, va dati seama cum e sa ai un serviciu de 8 ore ca sef al politiei, de exemplu, sa alergi dupa aia repede-repede sa mai faci alte 5-6 ore de cercetare si sa-ti mai ramina timp si pentru familie! Ce oameni, bravo lor, unul si unul!

  36. Angela

    Îmi traduce și mie cineva chestia asta? Că-i scris adânc, al naibii. Și pompos, și lemnos. Pe românește nu se putea? Acum să nu mă înțelegeți greșit, nu-s adepta lui „gâtlegău” sau „de-perete-frecătoriu”, dar totuși..Iaca, nește extrase:
    Adrian Curaj: Vom avea curricula inovativa la clasele V-IX, iar manualele vor fi pilotate cu copii in vara, in summer camp.

    Vom avea grija si de cei care sunt in sistem, sa ii ajutam la abilitarea curriculara”, a precizat Adrian Curaj.

    Nu-mi place cum vorbește. E un prețios grețos.

  37. cătălin

    Un bou. A, si inca ceva, ce n-au aflat boii: verile sint pentru vacante, nu pentru „pilotat” manuale imputite. Si parca asteptam mai intii raspuns legat de miile de doctorate plagiate acordate parazitilor din politie, justitie, parlament.

    Am mai auzit unele lucruri, ca noul guvern nu prea face mare brinza. De exemplu, salariile la unii bugetari pot creste, ca sint bani, dar nu cumva sa creasca si salariul minim. Iar pentru Catedrala Timpirii Neamului, olecuta s-o uitat urit PreaSecuria sa Daniel la Ciolos ca asta din urma o inceput sa schelaie ca un catelus.

  38. andreea

    manuale pilotate cu copii?
    vîîîîjjjjj-vîîîîîjjjjjjj…

    abilitări curiculare.

    rahat.

  39. andreea

    mîine Sabina dă teză. i-am abilitat nişte cmmdc-uri şi am pilotat cu ea nişte triunghiuri cu bisectoare cu tot. că a şi lipsit pe motiv de boală-camp-în-pat.

    după care i-am zis: asta e, mamă, cît ştii, atîta ştii. nu ne mai stresăm. las că tu o să faci picturi sau bricolaje sau cine mai ştie ce…

  40. cătălin

    Ce, nu-ti plac picturile?

    E trist ca tocmai oamenii care ne aduc in viata citeva picaturi de frumos sint cel mai prost platiti. Pictori, scriitori, dansatori…

    Si am mai zis-o, mi-as fi dorit sa invat in scoala sa nu-mi fie frica de oameni si sa comunic. Nu cmmdc, nu bisectoare, astea sint lucruri simple.

  41. cătălin

    Nu stiu de ce, dar nu ma simt abilitat sa scriu un articol. 😦

  42. Angela

    Dacă n-ai fost pilotat în summer camp..

  43. cătălin

    🙂

    M-ai facut sa rid, am de abilitat o chestie mai putin placuta la serviciu…

  44. junghiul

    Ce cloacă sordidă și puturoasă, presa asta!

  45. Angela

    Mai rău, e armă de distrugere în masă.

  46. andreea

    nici eu parcă nu mai pot scrie nimic… nimic legat, cu cap, coadă și sentiment.

  47. andreea

    trăim în era distribuirilor de poze și citate.

  48. Angela

    Da, înțelepciuni la promoție. Două plus una gratis, nu pierdeți ocazia!

  49. Angela

    Luxemburg isi dubleaza prezenta militara in Mali: Mai trimite un soldat.
    Acest trimis suplimentar “va dubla prezenta militara luxemburgheza in zona”, se precizeaza intr-un comunicat.

    Are și lumea asta farmecul ei.

  50. Angela

    Io nu știu de unde scoate Cătălin că Cioloș schelălăie. Nu știu ce a povestit cu preafericitul, dar cu banii nu s-a sucit, a rămas cum a zis. Iaca ce o zis, înainte ca bugetul să ajungă la parlament:
    Cioloș a atras atenția parlamentarilor să nu depună amendamente la buget pentru finanțarea bisericilor întrucât nu sunt bani suficienți.
    „Lăcașele de cult, așa cum probabil ați văzut, nu au alocare bugetară în bugetul de stat, pe de-o parte pentru că avem alocări pentru culte și cheltuielile cu salariile în urma deciziilor care au fost luate de Parlament și au impact și pe partea de culte.
    Pe de altă parte, faptul că nu avem alocări bugetare nu înseamnă că investițiile care se fac în lăcașe de cult nu sunt importante, dar cred că aici e importantă implicarea enoriașilor, a credincioșilor și a autorităților locale.
    Autoritățile locale pot să decidă cel mai bine în ce fel anumite investiții sunt prioritare sau nu pentru comunitățile respective. Nu știu dacă bugetul de stat și mai ales în condițiile bugetare foarte dificile pe care le avem, mai e cazul acum să alocăm acest buget. Cel puțin in momentul de față, așa cum stă bugetul, nu ne-am putut permite aceste alocări”, a spus premierul României.

  51. cătălin

    Ei, is bune si niste citate care spun ceva.

    De Ciolos auzisem altceva, ma bucur sa aud ca totusi nu mai da bani pentru magaoaia ceea. N-au decit sa dea credinciosii din propriul buzunar.

  52. andreea

    îs bune…
    mai bine îţi cumperi o carte de citate şi citeşti în fiecare zi cîte 3-4.

  53. andreea

    sau şi mai bine să scornim noi înşine noi citate.

  54. andreea

    de pildă…

    cînd omul cu care vrei tu cel mai mult să vorbeşti nu mai vrea să vorbească cu tine, te poţi duce să te arunci în gîrlă.

    metaforic vorbind, bineînţeles.

  55. Angela

    Așa, cam ca spânzuratul meu în șură?

  56. andreea

    cam aşa…

  57. cătălin

    Am citit … 😦

  58. junghiul


    Cam așa trebuia să sune!

  59. Angela

    Chiar ar cam trebui să mă spânzur în șură! Au scos sau urmează să scoată „Tânăr și neliniștit”. De tot. Pe veci. Fără preaviz. fără explicații. De douăzeci de ani îs alături de ei, îi știu mai bine decât îmi știu neamurile. Atâta aveam și eu la tv, vreo 30 de minute de filmuleț burdușit de reclame. Și alea pe furate, că ai mei urau din răsputeri amărâtul ăla de răgaz. A, ai film? Nu te deranjez, numai vreau să-ți spun că…să-ți arăt ceva…să..mai ține mult?(tata) Sau Iar te uiți la imbecilitatea aia? O să te tâmpești, îs chiar îngrijorat pentru sănătatea ta mintală (copilu). No, acuma ei vor jubila și eu voi suferi, aproape ca și cum mi s-ar confisca pe veci țigările, dacă nu chiar așa sau mai rău. Nu-i cinstit. Și colac peste pupăză, copilu vrea să-mi renoveze radical bucătăria, asta incluzând și aruncarea arsenalului de oale și cratițe pe care le car după mine de o viață și fiecare-i „cu poveste”. E evident că nu mai am loc în lume, nici măcar așa, mai la margine.

  60. cătălin

    Uff, dar ce au cratitele vechi? Asa ne mai agatam de obiectele pe care le-am avut aproape pentru ceva vreme, de parca am vrea sa oprim timpul in loc. Ehe, ce-o sa-si mai doreasca si Andreea, peste ani, ca Sabina sa fie tot mica si s-o intrebe de cmmdc.

    Poate s-o fi terminat „Tinar si nelinistit” si nu mai sint episoade?

  61. andreea

    nici nu ştiu dacă îmi place mai mult Gillan…

  62. andreea

    probabil că da. o să fiu singură şi o să vreau să mă mai bată Sabina la cap.
    atunci cînd nostalgiile şi amintirile şi regretele o să ţîşnească din toate colţurile, grămadă pe mine.

    bunica mea se uita la Tînăr şi neliniştit. uneori mă uitam şi eu cu ea…

  63. Angela

    Cum să se termine??? E interminabil. De aia mi-ar fi părut rău să mor, că eu n-aș mai fi fost și ei filmau în continuare. Acum au trecut de zece mii de episoade și noi suntem cam la cinci mii, cred. Ce văd eu acum se petrece în 2011 și ei îs deja cu filmările în 2015…Și continuă, și eu n-am să mai vă-hă-hăăăd ce se întâmplă. E drept că-i cam stupid, dar m-am atașat.
    Da, e o chestie cu agățatul. Acum o înțeleg. Adică o simt. Totul merge prea repede, se schimbă, abia apuci să ai niște repere și s-au și zdruncinat. Și nu mai poți ține pasul și atunci te agăți de ceva care ți-ar putea da măcar iluzia că nu se duce totul dracului și tot ce ai trăit e nu e chiar un căcat în ploaie. Și asta ți-o poate da o cratiță în care ai gătit ani întregi, o oglindă care te-a reflectat când aveai 13 ani, un căcat de film la care te uiți de 20 de ani, scândura pe care întorcea mama cozonacii când îi scotea din tavă…Și dacă încerci să faci aceeași rețetă și să folosești aceeași scândură, parcă toate-s la locul lor încă și mai ai rost. Am îmbătrânit tare și-s cu sufletul praf.

  64. cătălin

    Iluzia ca exista ceva fix intr-un univers care e intr-o continua miscare. Poate de aici se trage ideea ca ar exista ceva nemuritor.

    Stiu de o localitate in California, pe coasta oceanului, unde oamenii si-au facut casele chiar la marginea falezei (ma rog, lasind citiva metri). Numai ca faleza respectiva pierde vreo 20 de cm pe an, sau cam asa ceva. Oamenii stiau asta cind si-au construit casele acum 50 de ani, dar sperau ca, poate, printr-o minune, oceanul se va opri inainte de a le inghiti casa in care au locuit toata viata…

    Ce mai cititi?

  65. Angela

    Ce nemurire? Rahat, nemurirea. Nu-i vorba de nemurire. Ci de un parcurs, mai lung, mai scurt, cât o fi, pe care l-ai vrea cât de cât sigur și măcar confortabil, dacă nu prietenos. Nu să se surpe drumul în urma ta, iar cel din față să fie străin si să te simți rătăcit și confuz și să nu-ți folosească la nimic tot ce crezi că ai agonisit pe parcurs. Ba să fie chiar balast. Că la capăt tot ajungi, ba chiar ai cam vrea să ajungi, să se termine cumva, să nu te mai simți un caraghios care s-a agitat și s-a zbuciumat de-a-n pula până a ajuns o vechitură în debara, printre alte vechituri.
    Nu citesc nimic. Ni-mic!

  66. cătălin

    Nu sintem cu totii caraghiosi, toata viata, din prima clipa in care ne-am nascut? Nu alergam dupa nu stiu ce, ne suparam, iubim, ne zbuciumam neincetat? Iar drumul? Uneori poate arata asa:

  67. junghiul

    Și eu mă uitam pe vremea când timpul avea răbdare.Trăiai împreună cu ei, dacă lipseai o săptămână îi găseai tot acolo la destul de mică distanță.
    Acum nu mai stiu să fac altceva decât să alerg.
    ………………………………………………………………………
    Astăzi mâncăm pani câ meusa, am tăiat ieri un vițel.

  68. cătălin

    Mai, Moromete. 🙂

  69. andreea

    asta:

    foaaaaarte frumoasă. foarte. duioşie, dramatism, umor, trei în una.

    nu credeam că o să-mi placă, vreodată, aşa de mult, o carte despre istorie şi isorici.

    apropo, Morringain ce-o mai face? 🙂

  70. cătălin

    Si, incet-incet, apar si dovezile. Si cam tot ce banuiam atunci, pe moment, se dovedeste a fi adevarat.
    – ranitii de la Colectiv nu au fost transferati mai devreme nu pentru ca nu erau „stabilizati”, ci pentru ca pe cei de la minister i-a durut in cur, iar multi medici au vazut transferul drept o palma pentru „profesionalismul” lor legendar.
    – intre timp, bacteriile au „stabilizat” multi raniti, astfel ca au ajuns in strainatate gata infectati. Cu septicemie.
    – ultima minciuna a nemernicilor care ne conduc a fost ca infectiile sint normale intr-un spital. Au replicat niste medici din Olanda ca, de fapt, la ei sint o raritate.

    http://www.tolo.ro/2015/12/10/mami-tu-nu-plingi-dupa-baiatul-tau/

    http://www.tolo.ro/2015/12/11/ai-grija-de-noi-frate-alex-familia-hogea-intreaba-cine-le-a-scos-baiatul-de-pe-lista-de-bruxelles-si-demonstreaza-ca-a-plecat-contaminat-cu-bacterii-ii/

    Au fost mai mulți răniți critici la Brașov. Pentru unul, Arafat a sunat personal, rugîndu-l pe medicul curant să-i permită transferul la Graz. Doctorul din Brașov n-a vrut. Cînd a ajuns, cu întîrziere, acolo, austriecii s-au îngrozit de cum fusese tratat. Muncitorul a murit.

  71. junghiul

    Morringain, vjjjj!

  72. junghiul

    Dacă tata și copilul Angelei ne urmăresc, îi rugăm frumos să nu o mai necăjească și să-i lase în pace lucrurile.

  73. junghiul

    În competiția pentru capitală culturală au mai rămas București, Cluj-Napoca, Baia Mare și Timișoara.

  74. andreea

    🙂 nu cred că ne urmăresc.

  75. junghiul

    Ieri am fost la prietenul meu care ne gătește melci și iepure. Cu mămăligă. Profitînd de ocazie m-am înființat și eu propunînd celor prezenți chifle de pâine cu splină și plămâni. Pe cei mai mulți i-am oripilat dar au fost și vreo doi care au apreciat felul ăsta.
    Eu nu înțeleg, cum să mânînci melci și să te înfioare splina de vițel.

  76. junghiul

    Mai deunăzi, am luat o unghie de porc, niște șorici, niște căzătură de carne de vițel, câteva costițe de porc, le-am prăjit pe fiecare-n legea lui și le-am unit cu sos de roșii într-un ragu. Acum fierbe minunăția asta să vedem cum o ieși.

  77. cătălin

    Unghii de porc, splina, si plamini. Aoleu, mai bine nu citeam. Ma duc sa alerg prin frig, poate-poate mi-oi scoate unghiile si alea din cap!

    PS: daca sapi o groapa sub casa, e posibil sa ti se surpe casa? Intreb, ca nu stiu. 🙂

  78. Angela

    Fiertură de unghii….dacă mai puneai și un ochi de șopârlă, splină de furnică, două-trei pene de găină neagră împunsă la miezul nopții lângă șina trenului, scuipat de fată-mare și untură de bursuc, poate ieșea elixirul nemuririi. Ori măcar ceva de făcut farmece.

  79. cătălin

    Eu citeam o carticica, Alan Lightman, Universul accidental. Nu prea m-a impresionat, cel putin, nu la fel ca unghiile de care vorbea Junghiul.

    If against our wishes and hopes, we are stuck with mortality, does mortality grant a beauty and grandeur all its own? Even though we struggle and howl against the brief flash of our lives, might we find something majestic in that brevity? Could there be a preciousness and value to existence stemming from the very fact of its temporary duration? And I think of the night-blooming cereus, a plant that looks like a leathery weed most of the year. But for one night each summer its flower opens to reveal silky white petals, which encircle yellow lacelike threads, and another whole flower like a tiny sea anemone within the outer flower. By morning, the flower has shriveled. One night of the year, as delicate and fleeting as a life in the universe.

    https://goo.gl/DZF6UB

  80. andreea

    brrrr… junghiul-vraci.

  81. andreea

    ai pus poze cu promoroacă…

  82. junghiul

    Iată ce visez eu:
    Să fie un loc uitat de lume, în care lucrurile să poată fi lăsate în pace.
    Un sat părăsit în care oamenii încep încet, încet să se mai și întoarcă.
    Unde certificatul de urbanism să interzică construcții de la P+2+M inclusiv în sus, unde să construim case din pământ (după ce MLPAT le încadrează cum trebuie), cu târnaț, vraniță și ce-o mai fi.
    Un loc unde bătrânii care-s încurcă lume pot să-și ducă liniștiți bătrânețile iar tinerii post-instituționalizați pot avea un rost.
    Unde oamenii se mulțumesc cu ce culeg din pădure, cu ce le dă pământul și cu animalele din gospodărie.
    Unde copiii să chiuie și să alerge descuți pe uliță iar bunicii să-i cheme la cină.
    Unde clopotul bisericii cheamă oamenii la vecernie iar școala are autorizație de funcționare.
    Eu locul l-am găsit. Mai departe, om trăi ș-om vedea ce-i de făcut.

  83. junghiul

    O fată a câștigat și Miss Fainoșag și Miss Catwalk 2015.
    Tulai, Doamne!

  84. andreea

    Arcadia, carevasăzică…

  85. andreea

    oare merge și fără străzi pavate și fără cinematograf?

  86. junghiul

    Fără cinematograf, doar şezători.
    Nu mi-e clar cu drumurile cum ar trebui făcut. Ştiu doar că urăsc bordurile.

  87. cătălin

    Mai aproape de realitate, Junghiule, ti-ai dori sa traiesti intr-un loc in care oamenii formeaza o comunitate, nu o adunatura.

    Andreea, promoroaca nu te duce cu gindul la vin fiert, pentru inceput? 🙂

  88. andreea

    essstraordinar, da ce-s io? bețiva grupului?…

  89. cătălin

    Vinu’ fiert e mai mult poveste decit alcool…

  90. junghiul

    Ai nasul roşu

  91. junghiul

    Ştii cum te fură vinul fiert?
    Eu îl cam evit, beau vin fiert numai când mă întorc de la săniuș

  92. junghiul

    Nu m-am gândit la comunitate. Va dura mult timp până să se formeze. Deocamdată m-aş mulțumi să fim blânzi cu pământul. Şi el cu noi.
    Ferice de cei blânzi…

  93. Angela

    Aici, în satul meu de adopție, bântuie un fel de spirit, nu știu dacă-i comunitar, dar ceva e cu el. Alaltăieri s-a dus tata la prăvălie și în timp ce stătea cu coșul la un pic de coadă la casă, l-a sunat un cunoscut din Cluj, care trebuia să vină la el, să semnaleze că a ajuns în sat. Tata s-a scuzat și-a explicat că vine și el imediat și să aștepte un pic, că e la magazin, bla bla. O doamnă care era înaintea lui l-a auzit vorbind, s-a dat la o parte și i-a zis să meargă el în față, că a auzit că se grăbește și că ea are destul timp. Azi i-a cărat cineva cumpărăturile până acasă, un localnic oarecare, nici nu se cunoșteau. Să tot fii boșorog în satul meu!

  94. cătălin

    Din satul bunicilor imi aduc aminte de cintecul cucului, cum strapungea linistea aia din alte secole. Dar, duminica, clopotul bisericii chema cei mai multi oameni la crisma… Parca nu imi vine sa cred ca exista si sate ca al Angelei.

  95. Angela

    Ei, n-o fi chiar paradisul aici, poate asta-i normalitatea și mă surprinde pe mine, că în jungla urbană relațiile îs cam altfel. Oamenii aici nu-s cine știe ce expansivi, doar amabili, foarte politicoși și calmi, dăinuie un fel de bună creștere un pic desuetă. M-am obișnuit și cu salutatul pe stradă. Oricine salută pe oricine, doar pentru că li se întretaie traseul.

  96. junghiul

    Just.Aşa ar trebui, să ne dăm binețe unii altora când ne întâlnim.

  97. junghiul

    Crâșmă nu e prevăzută, oare o ține?

  98. junghiul

    Câte suflete sunteți?

  99. Angela

    Un pic peste mie. Sub 1100.

  100. Angela

    De când am venit noi, s-au mai prăpădit câțiva. S-a dus și Gizi neni, sărăcuța, băbuța cu cei mai frumoși ochi și cu cel mai senin zâmbet, cea care mă ținea de povești în drum, s-a mai dus un moș ciudat cu plete albe care-mi trecea mereu prin fața porții și saluta foarte ceremonios, rămas fără rost pe lume de când i s-a prăpădit nevasta și căruia fiică-sa îi aducea mâncare. Dar el nu mânca mai nimic, hrănea pisicile vecinilor. De născut, nu știu să se fi născut decât nepoțelul lui Attila, care face trei ani luna viitoare. Or mai fi, dar n-am eu știre despre ei.

  101. cătălin

    dadea mincarea la pisici…

  102. junghiul

    Ce m-am gândit eu?
    Dacă în sezonul viitor mi-aș râșcâi și eu unghiile pe la Masterchef?
    Ragu-ul a ieșit bestial, prezența unghiilor și șoricilor a făcut furori.
    O să mi se spună unghilă!

  103. junghiul

    Un număr frumos.Dacă ați face șezători unde să vă povestiți, ați depăși o mie și una de nopți.
    În satul despre care vă vorbesc eu s-a născut anul trecut primul copil după mai mult de 50 de ani.

  104. Angela

    La noi este și grădiniță. Copii am tot văzut, școala e chiar la începutul străzii mele, dar vin și din satele învecinate, așa că habar n-am cât îs de mulți. Îmi plac ăștia de pe strada mea, se joacă foarte mult afară și dacă aud larmă de copii și-mi mai bubuie câte o minge în gard, mă simt mereu în vacanță.

  105. Angela

    Nu vreau să te duci la Masterchef! Nici în joacă nu pot înghiți stilul ăla idiot de a trata concurenții. Dacă mi s-ar adresa cineva așa în fața națiunii, i-aș rupe falca imediat, în direct. Sau i-aș turna în cap blidul cu haleală, în varianta mai soft.

  106. cătălin

    Parca ai mai spus, Junghiule, despre satul ala. Labaşinţ?

    Master chef, minca-ti-as, nu bucatar. Nu m-am uitat la asa ceva, niciodata, dar am auzit de unele lucruri absolut scirboase facute in numele audientei, cum ar fi aruncatul mincarii la gunoi. Chiar nu se gasesc idei? Mai bine se apucau de un box stramosesc condimentat cu sucitoare. Sau isi masurau putele, ca la gradinita. Puteau dupa aia sa gateasca mincarea aia frantuzeasca celebra, cum ii spune, îîî, cock au vin.

    Ce trist satul in care nu mai sint copii!

    Pe la mine, in zona unde stau, oamenii cam se saluta pe strada, chiar daca nu se cunosc.

    Fericire cu coada:

  107. junghiul

    De oină să se apuce.
    Show televizat, puține legături cu realitatea din bucătărie.
    Cock au vin e bun.

  108. andreea

    da’ de ce să nu se ducă?
    să se ducă!

    o să se uite în ochii lu’ Patrizia aia și o s-o facă praf.

  109. andreea

    să-i spui și de vaca de pe malul apei…

  110. andreea

    cît despre sate, eu, of, cred că-s orășeancă pe vecie.

  111. Angela

    Așa am crezut și eu. Și cred că încă mai îs. Dacă am plecat din oraș, am plecat într-o fază în care-mi era totuna că stau în apartament, în palat sau în criptă. Lumea de afară nu prea mai exista. Și plecând făceam ceva pentru fiu-meu, care-și dorea un refugiu. Atât mai puteam face. Surpriza a fost că mi-a făcut într-un fel bine să plonjez în altfel de lume, și aproape, și departe de aia în care am trăit sau mai degrabă am vegetat și lâncezit în ultimii ani.

  112. Angela

    Ba nu, să nu se ducă! Nici în ruptul capului nu voi accepta ca vreunul dintre ai mei să fie tratat astfel de niște neica-nimeni care se maimuțăresc pe acolo făcând pe durii și dându-se mari cu gastronomia lor de fițe, căcaturi cu moț pe platouri dichisite. NU, nu, nu! De trei ori NU. Am mai spus-o și o repet!

  113. cătălin

    Ce-o patit ciobanii, ce le-o declansat simpatia fata de alesii nostri?

  114. Angela

    S-o dat oarece lege care-i fute pe ei, ca să se poată bucura baștanii de plăcerea vânătorii.

  115. cătălin

    Pai doar nu s-au apucat sa vineze oi? Desi, la cit sint de beti cind merg la vinatoare, nu-i mare lucru.

  116. Angela

    Nu, dar nu-i mai lasă să aibă câini. Doar unul la șes, doi la deal și trei la munte. Îs disperați, că nu fac față, dacă nu au câini destui. Și eu îi cred, că omul de la țară nu ține animale de prisos, nu hrănește nimic dacă nu-i folosește. Dar se ofuscă vânătorii, că-i mușcă de cur câinii ciobanilor și îndrăznesc să mai halească și din vânatul mic.
    Asta ar fi una. Aialaltă e cu restricția la pășunat. Tot ca să nu deranjeze vânătorii, chiar dacă omul are pășunea lui, că-i propitar. Nu poate să scoată oile un interval destul de lung (început de decembrie – sfârșit de aprilie), în schimb vânătorii pot vâna pe acea proprietate. Nederanjați de oi și de câini. Cam asta am priceput eu.

  117. Angela

    Cică protejarea fondului cinegetic. Aiurea. Fondul ăla îl măcelăresc după aia mahării.

  118. cătălin

    Dar le trebuie oamenilor ciinii, ce se fac atunci cind vine lupu’? Sau ursu’? Ca nu stau vinatorii in stina sa pazeasca oile. Legi date de alesi special pentru ei, ca doar curu’ lor conteaza.

    Ca se taie padurile in draci, munti intregi devin golasi peste noapte, asta nu au vazut alesii?

    Ciobanii au spus ca revin, de Ignat.

  119. Angela

    Nu numai pentru pază, ci și pentru manevre. Câinii ciobănești fac multe chestii, de aia îs și foarte valoroși. Acum ce să facă oamenii? Să-i eutanasieze pe ăia în plus? Ce faci cu un câine-doi-trei la 900 de oi? Doar câinii îs cei care dirijează turma, o țin laolaltă, o duc, o întorc la semnalul ciobanului. Sau dacă lupii vin în haită? Ce să zici, încă o chestie aiurea, numai ca să facă imposibilă viața oamenilor. Parcă s-ar fi spart un buboi și tot curge puroiul, nu se mai oprește.

  120. cătălin

    Stiu ca sint putini 2-3 ciini la o stina. In plus, mai e si faza legata de proprietatea omului: la stina lui are voie sa tina cite animale doreste, cu ce drept unii ii spun ce are voie si ce nu?

    Nu au decit sa-i bage la puscarie pe stapini in cazul in care potaile nesupravegheate ataca oameni.

  121. Angela

    Pe zi ce trece ies la iveală alte și alte aberații. E și prostie multă, și reavoință multă, și interese multe. Cumva-cumva o să reușească să stârpească ăștia orice activitate tradițională. Probabil au să-i oblige pe ciobani să aibă dispozitive electronice, drone, dracu știe ce, să nu le ajungă banii și să renunțe de tot la oierit. Sau se va interzice creșterea animalelor cu totul, că doar hipermarketul la ce-i bun? Am avut un pic de lapte în plus, de la vaca lui Maty. Am făcut brânză din el, doar un pic. Mai mult de mila laptelui, să nu-l arunc. Nu-s eu mare meșteră, dar ce a ieșit nu se compară cu creta udă care se vinde uneori ca brânză de vacă. Ei, trebuie stârpită barbaria asta, suntem civilizați, ce naiba! Ce cioban, ce oaie, ce vacă..

  122. cătălin

    Eu nu stiu ce gust are brinza aia din supermarket. Cind eram acasa n-am poftit, iar aici nu este (nu stiu daca as pofti).

    Totdeauna am zis ca ar fi mai bine fara parlament. Traducem legile nemtilor si am iesi mai bine, alea sint legi clare, nu babilonia de la noi (care duce la lupte teribile in instante).

    Am auzit si ca parlamentarii si-au votat pensii suplimentare. Ca este bani pentru meriti deosebiti cum are ei!

  123. cătălin

    La hibernat si la vin fiert? 🙂

    Ia sa incercam sa discutam ceva mai greu. Ce a fost in Romania acum 26 de ani? Revolutie, lovitura de stat, sau cite ceva din fiecare?

  124. Angela

    Ce-ți veni? Eu nu mai vreau să mă gândesc la asta. Mă apucă o ciudă-jenă postumă pentru tot entuziasmul și speranțele de atunci. În zilele alea n-aveam televizor, se stricase cu mult înainte și nici nu-mi băteam capul cu reparatul, ce să văd la el? Știam cam ce se petrece, ascultam la radio. Când a fugit Ceaușescu am auzit strigătele de bucurie din blocul vecin – am scăpaaaat!! a fugiiit!!
    Nu ne venea să credem, parcă am plonjat subit în altă lume și bucuria aia, și descătușarea aia, satisfacția aia că monstrul s-a cărat, probabil căcându-se pe el de frică…eram transfigurați și fericiți. Și-au bătut joc de noi.

  125. cătălin

    Da, stiu, tin minte bucuria parintilor mei, speranta aceea. Desi tata a inceput sa-si puna intrebari cum de teroristii, care trageau in multime in 21 decembrie, nu si-au indreptat tirul spre balconul cu Iliescu si alti porci.

  126. Angela

    Da, îmi amintesc și de asta. Și era ciudat, că auzeam la radio rafalele, nu vedeam nimic și după ce auzeam, părea că-i măcel. Și Iliescu și Caramitru și cine mai era cuvântau acolo, pe ei nu-i nimerea…Da, foarte, foarte repede au început îndoielile, întrebările..Și propaganda aia..la câteva zile, a apărut o publicație care dădea niște poze cu cadavre, cică torturate de securitate. Mi s-a părut aiurea, că erau evidente cusăturile de autopsie profesioniste, le recunoștea orice profan. Mă gândeam atunci că-i făcătură. Dar încă nu realizam dimensiunile și consecințele.

  127. Angela

    Ne-a futut Iliescu. Toate năpârcile au crescut în cuibul lui.

  128. cătălin

    Nu stiu daca au aparut analize credibile despre decembrie ’89. Mna, ce cred eu.
    1.Planul de a-l rasturna pe Ceasca a fost stabilit cu mult timp in urma, intre rusi si americani. Nu stiu ce avantaje sperau sa traga rusii din asta.
    2.Fara sprijin extern, revolutia s-ar fi terminat ca inainte cu doi ani, la Brasov. Armata si militia i-ar fi arestat, batut, impuscat pe toti. Sute de mii daca era necesar.
    3.Probabil ca la Timisoara a fost ceva spontan, pe 16-17 decembrie. Regimul a reactionat asa cum era de asteptat: a tras in plin.
    4.Ulterior, la Bucuresti, cei care planuisera debarcarea lui Ceausescu decid sa actioneze. Cizmarul cel prost care nu intelegea nimic este tradat de armata pe 22 decembrie. Revolutia se incheie. Autorul revolutiei: Stanculescu.
    5.Se desfasoara apoi circul cu Iliescu, liderii „emanati”, si teroristii. Unitati de armata sau de securitate sint trimise una asupra celeilalte. Nu stiu de ce, care a fost scopul. Poate distractie? Poate antrenamentul in tehnici de dezinformare?

    Parintii mei si-au pierdut sperantele destul de repede, Iliescu fusese prim-secretar la Iasi. Nu puteai sa ajungi „Dumnezeu” intr-un judet daca nu erai cadru de nadejde al partidului. Toate sperantele si le-au pierdut prin 96-97, la scurt timp dupa victoria „tapului” in alegeri, cind a devenit clar ca „alternanta” la putere era un joc trist, de forma. Pantomima.

    Intre timp, pe fondul crizei namilei de la rasarit, americanii au inceput sa-si sporeasca influenta in Romania. Asa ca ne aflam de partea cealalta a cortinei de fier, care acum e pe Don. Norocul nostru, vai de el…

    Si ceva de citit. Toata cartea e la liber pe pagina de mai jos. Miclea imi cam place, pe Miroiu nu o suport. Cel mai bun capitol din carte se cheama „21 decembrie”. Pagina 174.

    http://www.academia.edu/1541283/REstul_si_Vestul

  129. andreea

    analistul politic Costeluş…

  130. andreea

    vaaaai de mine ce tînără eram…

  131. cătălin

    Vorbesc si eu singur, mai ales cind mi-i foame. Tu ce mai faci? A intrat Sabina in vacanta?

    … si cite victime faceai. 🙂

  132. andreea

    păi cam ai dreptate.

    da, a intrat. a hăpăit o prăjitură de mere, cu frişcă, mi-a adus vestea fericită că la teză la mate a luat 8.30, şi nu 5 sau 6, cît se aştepta şi acum s-a instalat la celălalt computer şi se joacă cu jocul ăla în care copiii internauţi sînt pinguini şi tot se fîţîie printre gheţuri.

    mi-e dor de Teo. 😦

    făceam victime, dar întotdeauna nu pe cele pe care mi le doream.

  133. Angela

    O, da, așa-i cu victimele. Neagră karmă trebuie că am, că eu mă și purtam oribil cu victimele nedorite. Parcă erau ei vinovați că nu mă băga în seamă ăla pe care-l râvneam eu. Îmi cer iertare de la ei pe această cale.

  134. andreea

    🙂
    Alo, domnu Nerîvnitu, se aude acolo la mata??

  135. Angela

    Tare proastă fată am fost. Acuma plesnesc de deșteptăciune degeaba, ba încă mă și încurcă.

  136. andreea

    neeee…

    cine n-a suferit din amor, degeaba a trăit.
    am zis!

  137. cătălin

    Tot astfel cum al nostru dor
    Pieri in noapte-adinca
    Lumina stinsului amor
    Ne urmareste inca…


    Chiar, cum arata Fat-Frumos? Cit e de inalt, cit are la brat, etc etc. 🙂

  138. Angela

    Ei, cum arată! Nu contează, când e să fie, știi că ăla e și gata.

  139. junghiul

    Când vine acasă Teo?

  140. junghiul

    Să scriu ceva despre Revoluție?

  141. andreea

    de Paște. așa vrea el…

    scrie, scrie. de muuult ne-ai spus că ne povestești ceva.

  142. cătălin

    Nici eu n-am reusit sa vin acasa de Craciun. E si drum lung, mai sint complicatii cu intirzierile avioanelor (pe aici e iarna veritabila, nu zloata ca la voi), daca vreau sa ma intorc e posibil sa fiu oprit la granita, de astea. Si e si scump, vreo 5-6000 de roni… 😦

    Junghiule, mai intrebi?

  143. andreea

    pfiii… ce mai scrie junghiul… 🙂

  144. cătălin

    Lasa-l, poate e greu de gasit niste timp, poate amintirile nu sint prea placute, sau poate ca, dupa ce scrii ceva, iti dai seama ca nu mai vrei sa faci public. Cite texte negre n-am aruncat si eu…

    Am umblat pe coclauri, dupa capre – din alea cu patru picioare. 🙂 Zapada mare, neatinsa, am avut de inotat. Am pus citeva poze mai sus.

  145. junghiul

    scriu, scriu!

  146. junghiul

    aveți puțintică răbdare!

  147. cătălin

    Oare ce faceau oamenii in serile reci de iarna, inainte de aparitia curentului electric?

    Va plac bursucii?

Lasă un comentariu

