Afară!!

Dacă te-a dat cineva afară din inimă, nu mai bate ca disperatul la uşă! Dacă nu ai aflat încă de noua ta stare, aceea de exilat, închide ochii şi o să simţi frigul în spatele genunchilor. O adiere rece şi ascuţită. Şi pe la ceafă, la fel. Şi o apăsare în piept. Acestea sînt semne sigure că nu mai eşti înăuntru, ci afară, în bătaia vînturilor.
Iar dacă, totuşi, vrei să rămîi pe preşul frumos colorat, aşternut înaintea ventricolului stîng, sperînd că poate-poate uşa se va deschide şi proprietarul va ieşi ca să-şi cumpere lapte sau ca să ducă gunoiul şi tu vei putea astfel să-l vezi şi să-l auzi din nou sau – de ce nu? – să te strecori înăuntru, te amăgeşti singur. Va face această mişcare precis, precis, atunci cînd, ostenit de atîta veghe, ai aţipit încovrigat acolo. Atunci va păşi uşor peste tine, se va duce cu treburile lui şi se va întoarce păşind la fel de grijuliu şi pînă să-ţi dai tu seama, uşa va fi ferecată din nou.

Degeaba zgălţîi zăvorul, degeaba rîcîi trist suprafaţa netedă. N-o să te primească înapoi. Mai rău: poate că o să cheme poliţia sufletelor şi o să te dea afară chiar şi de acolo, din locul strîmt din spatele sternului, unde, cît de cît, tot mai auzi inima bătînd, mai simţi clocotul măruntaielor, mai poţi lua pulsul lucrurilor… Dar înăuntru n-o să te mai primească niciodată.
Nu mai eşti milionar de acum, ci falit.

Voi, cei care ieşiţi de acolo, lăsaţi orice speranţă!

120 comentarii

Din categoria Psihologie, Societate

120 de răspunsuri la „Afară!!

  1. Edle

    Da… și nu. Poate vă povestesc eu odata cum, la cât sunt de dereglată, m-am îndrăgostit de trei ori de unu’. Da, da, chiar așa. Ba mă apuca, ba îmi trecea. Apoi mă apuca din nou, după o vreme. Cred că și acum, cu puțin efort, aș reuși performanța. De fapt, nu, n-aş mai reuși, că ultima oară l-am zăpăcit rău de tot, nu mai știa ce-i cu el, săracul. Cred ar fugi de mine ca de dracu’. 😀

  2. andreea

    🙂
    banuiesc ca e posibil.
    dar parca n-as recomanda eternizarea pe covoras, in fata usii, doar-doar…

  3. andreea

    in alta ordine de idei, azi am batut un nou record de minte aiurita.
    ca in fiecare zi, am dus-o pe Sabina la scoala, tupa-tupa, vreo 10 minute si acolo, ne-am trezit ca doua floricele, ca nu luasem ghiozdanul. eu il duc, ca are vreo citeva kile.
    tupa-tupa inapoi, tupa-tupa iar la scoala… nu intru singuraaaa, ca mi-e friiicaaaa! bine, vin cu tine. scuzati, doamna invatatoare, eu is de vina…

  4. catalin

    Frumos textul…

    Si eu sint tot cu da si nu, ca sintem oameni, gresim, iar inimii … ce poti sa-i ceri? Mi-e chiar teama de sentintele definitive, iar cuvintul „niciodata” ma sperie rau de tot. Ma ia cu fiori cind recitesc „Cioara” lui Poe.

    Edle, asa, zi, de trei ori chiar n-am mai auzit. 😛

    Apropo, daca aveti timp, am vazut dimineata la vecina un text frumusel despre palmute la fund.

  5. andreea

    e doar un pamflet, Catalin, doar atit… 😛

  6. catalin

    … doar un pamflet, ca in realitate … 😛

  7. catalin

    Ia sa pun si eu pufosenii, vad ca e publica poza 🙂

  8. andreea

    … pe presul din fata usii stind si asteptind sa fie iubite un pic… 😛

  9. Angela

    Da, da, nu subestimați preșul. În colecția mea uriașă de pilde și povești trăite, de mine sau de alții pe care i-am cunoscut, există și o poveste cu preș. O mândrețe de femeie îndrăgostită, care nu pricepea că mândrețea de bărbat n-o vrea. L-a urmărit, asaltat, asediat, implorat, amenințat o groază de vreme. Omul era în casa lui, cu altă femeie, iar a noastră stătea pe preșul de la intrare, la propriu, toată noaptea. Dimineața o găsea acolo. Exasperat, s-a însurat cu ea, în cele din urmă, au făcut doi copii, el a murit de inimă la nici cincizeci de ani. Era tare frumoasă ea și cred că fericită că a obținut ce a vrut. Ferească sfântul de iubiri din astea, cu primire în spațiu, nu și în inimă.

  10. andreea

    cam cît timp a durat asediul, Angela?
    întreb pentru că fac eu nişte cercetări ştiinţifice acum…

  11. Angela

    Vreo trei-patru ani, parcă.

  12. Angela

    apoi asta-i deja cam mult. În legătură cu fata fugită la călugărie, iaca ce se mai întâmplă:
    Poliţiştii bucureşteni au ridicat laptopul Iuliei Ionescu, la solicitarea procurorului de caz, pentru percheziţie informatică, în urma căreia să se stabilească persoanele cu care a corespondat aceasta înainte de a pleca de acasă, în 12 februarie, potrivit unor surse din Poliţie.
    Nu e infractoare, totuși.

  13. andreea

    adică dacă fug şi eu de-acasă, o să-mi controleze şi mie laptopul?

    chiar dacă mă întorc? 🙄

  14. Angela

    Dracu știe ce-i în capul lor. Dacă n-o găseau până acum, mai înțeleg. Dar să invadezi așa de brutal intimitatea unui copil..Control ginecologic i-or fi făcut? Că trebuia și ăla, dacă se poate, cu presa la ușă. Biata copilă, scump plătește escapada aia. Dacă fugea cu vreun puțoi, era în regulă.

  15. andreea

    se fac şi ei că fac ceva…

  16. Edle

    În cazul meu, tocmai nestatul pe preș m-a făcut să mă întorc iar și iar. Dacă se întâmpla să mă împiedic zilnic de rugăminți, suspine & co., sunt convinsă că lucrurile s-ar fi terminat repede și definitiv. Așa, am avut, la fiecare revedere, senzația unui alt început sau, poate, senzația că încă mai există ceva ce ar putea fi reînviat. După un an, după trei, după … cincizeci. 🙂 A fost reciproc și a fost mișto.

    Deci, da, Andreea, un nu hotărât preşului. 🙂

  17. Edle

    Băi, ce mișto sunt mâțele alea! British blue, right?

  18. Radu P.

    Niciun om nu merita sa stai (pe) pres in fata lui. E o chestie atat de siropoasa care denota un soi de incapacitate de a vedea lucrurile in ansamblul lor. O nematurizare spirituala.
    Ideile, principiile, stiintele, arta, astea merita din plin. Un om nu e decat un pacatos.

  19. catalin

    Nu stiu ce-s, Dana, pe facebook a dat share cineva si-am ramas cu gura cascata. Sint irezistibile.

    Angela: e incredibil! Copila aia a facut ceva? E infractoare? De ce e acuzata? Dupa mine singura acuzatie care se poate formula aici e impotriva popilor de la manastiri care au mintit politia (nu stiu insa detaliile, s-ar putea sa gresesc). Oare pe cind vom vedea si in presa emailurile private ale fetei? Si eventual poze, multe poze!

  20. morringain

    eh, cu semnele alea am eu probleme. N-am nici cea mai mica idee cand e cazul sa tac dracu din gura si sa-mi vad de drum. daca as putea, m-as bate singura.

  21. Eva

    Andree! ce mi-a placut articolul Andree! M-a lovit in moalele… sternului. Si nici nu stii cum a picat! La fix, dar la unele lucruri nu se da drumul, se pastreaza in sufertas!
    Multumesc pentru articol!:)

    Voi v-ati dat toti pe matze. Catalin iti arat eu pufos! (sa pui tu poza te rog)

  22. Eva

    Cele mai frumoase flori nu-s panselutzele nici trandafirii, cele mai frumoase flori.. apar pe lume in gradinile iubirii! :))

  23. Eva

    L-am mai citit de vreo doua ori!!!
    Tot misto e!! Andree… aproape ca mi se umezesc ochii ca lui Bambi.

  24. catalin

    Nu-mi merge youtube-ul aici, dar sper ca nu vad secera si ciocanul. 🙂

    Andreea scrie prea frumos, stiam de mult. Si mult prea sincer. 🙂

    Eva, dar poti insera si tu poze, fara nici o problema. Trebuie sa fii in dashboard (admin cum ii spuneti voi) cind scrii comentariul, apesi butonul img si dai paste la link. Daca poza e mai mare s-ar putea sa apara doar o bucata in admin, dar pe blog apare cum trebuie. Toti cei cu conturi sinteti admini, tocmai pentru a nu avea nici o problema cu nimic. Si pentru ca am incredere in voi.

  25. andreea

    😛
    mersi, Eva…
    eh, femei sensibile si plingacioase…

    noroc ca mai sint unii vajnici si neclintiti printre noi, ca sa ne mentina pe directia buna si sa stabileasca fix ce merita sa faci si sa simti si ce nu, in viata.

  26. catalin

    Scriu aici, dincolo cred ca se incarca greu.

    Albaneza e intr-adevar foarte asemanatoare cu romana pentru ca ilirii, stramosii lor, erau foarte inruditi cu tracii/dacii.

    Pai si atunci nu cumva elementele trace din limba romana sint de fapt mult mai multe? Intotdeauna m-am mirat cum de romanii i-au latinizat pe daci in vreo 200 de ani, iar ungurii nu i-au maghiarizat pe romanii din Transilvania intr-o mie de ani. Si mai ciudat e cum dacii liberi, din afara Imperiului Roman, s-au latinizat si ei, asa, de buna-voie! Oare nu-i trasa de par rau de tot faza cu latinitatea?

  27. catalin

    Aoleu aoleu, secera si ciocanu’! Si ce cintec minunat! Sa vad eu cum scot secera dobitocului, ca se pare ca nu gasesc melodia in alta parte!

  28. catalin

    Umblind pe youtube…

  29. morringain

    Catalin, si limba ilirilor, si prin urmare albaneza, a fost masiv influentata de latina. Pe unguri nu i-a interesat sa-i asimileze pe romani (si-ar fi pierdut iobagii), pe cand pe romanii erau interesati sa-si mareasca populatia. Daca-mi aduc aminte bine, auxiliarii (soldati din natiunile cucerite sau aliate) luptau nu doar pentru solda/pamant, ci si pentru cetatenie. Daca vrei o paralela, desi din religie, priveste modul de a actiona al musulmanilor, care preferau ca populatiile cucerite sa-si pastreze credinta si sa plateasca taxe in comparatie cu crestinarile fortate ale spaniolilor de prin lumea noua.

  30. morringain

    Citizenship as a tool of Romanization[edit]

    Roman citizenship was also used as a tool of foreign policy and control. Colonies and political allies would be granted a „minor” form of Roman citizenship, there being several graduated levels of citizenship and legal rights (the Latin Right was one of them). The promise of improved standing within the Roman „sphere of influence”, and the rivalry for standing with one’s neighbours, kept the focus of many of Rome’s neighbours and allies centered on the status quo of Roman culture, rather than trying to subvert or overthrow Rome’s influence.
    The granting of citizenship to allies and the conquered was a vital step in the process of Romanization. This step was one of the most effective political tools and (at that point in history) original political ideas (perhaps one of the most important reasons for the success of Rome).
    As a precursor to this, Alexander the Great had tried to „mingle” his Macedonians and other Greeks with the Persians, Egyptians, Syrians, etc. in order to assimilate the people of the conquered Persian Empire, but after his death this policy was largely ignored by his successors. The idea was to assimilate, to turn a defeated and potentially rebellious enemy (or his sons) into a Roman citizen. Instead of having to wait for the unavoidable revolt of a conquered people (a tribe or a city-state) like Sparta and the conquered Helots, Rome made the „known” (conquered) world Roman.

    Stiu, e wikipedia, dar nu cred ca s-ar gasi multi sa contrazica pasajul asta.

  31. morringain

    Cat priveste suprafata cucerita de romani, influenta latinei nu cred ca se oprea la granitele ei. La mine in Buzau era ditamai castrul, de exemplu. Si a functionat dupa retragerea aureliana.

  32. morringain

    Ce chestie, de da se spune ca ne-ar veni din slava. S-ar parea ca nu, pentru ca da a primit destul de tarziu in limbile slavice intelesul de afirmatie, iar la noi s-ar parea ca vine din latinescul ita/ida, asa, (ita vero thus indeed A useful phrase, as the Romans had no word for „yes”, preferring to respond to questions with the affirmative or negative of the question (e.g., „Are you hungry?” was answered by „I am hungry” or „I am not hungry”, not „Yes” or „No). Misto mai e lingvistica asta 😀

  33. catalin

    Eu cred ca, daca cineva ar face exact inventarul, ar vedea ca sint mai multe cuvinte de origine slava in limba romana, decit din latina.

    Cel putin o voce (Djuvara) spune ca am fi mai multisor de origine slava (cumani). Basarab, cel cu bolovanii de la Posada, ar fi fost cuman, la fel si Negru Voda.

    Uite, nu prea am gasit multe lucruri online, dar tot e ceva.

    http://www.hotnews.ro/stiri-arhiva-1060382-revolutia-lui-djuvara-romanii-erau-numiti-cumanii-negri.htm

    Eu nu stiu, nu ma bag, ma amuza chestiile astea. Tin minte doar ca in liceu mi s-a parut exagerata faza cu latinitatea noastra, inca de atunci m-am intrebat cum, dintre zecile de neamuri care s-au perindat pe aici, doar romanii ne-au influentat atit de mult.

  34. morringain

    Nu, Catalin, avem in comun 77 la suta cuvinte cu italiana, crezi ca italienii au cuvinte slave? Iar cumanii n-au nici in clin, nici in maneca cu slavii. Cumanii erau turcici. Iar Djuvara vorbeste despre aristocratie. Din nou, nu are nicio treaba cu grosul populatiei (la bulgari aristocratia a lasat numele, dar asta nu inseamna ca bulgarii ar fi turcici).

  35. catalin

    Grosul populatiei cred ca a fost amestecatura, asa mi se pare logic, nicidecum romani. Unde mai pui ca in legiunile romane luptau multe neamuri de peste tot.

    Iar 77% mi se pare prea mult. Oare slavii, cu care ne-am invecinat mii de ani, n-au adus si ei vreo 20%? Din limba dacilor n-o fi ramas nici macar 5%? Dar maghiarii si turcii, care au fost pe aici tot vreo mie de ani, n-au lasat chiar nimic in limba?

    Ce devreme te-ai trezit! 🙂

  36. catalin

    Sa aveti o primavara frumoasa! Asa, ca voi. 🙂

  37. morringain

    Eu nici n-am zis ca nu ar fi fost amestecatura. E evident ca asa a fost, dar oamenii aia erau deja romanizati. Si fiind asa pestriti exact limba latina ii lega. Astea sunt cifrele, nu ai idee, mai ales in dialectele din sud, cate cuvinte romanesti gasesti. De fapt, daca nu ar fi imprumutul de cuvinte slave/unguresti/turcesti, limba noastra nu prea s-ar diferentia de sarda si siciliana, desi avem si cuvinte din nord (cum ar fi veci, lume, etc.). Cuvinte slave mai multe am avut, dar foarte multe au devenit arhaisme. Multe sunt, precum da, considerate slavisme cand unele sigur nu sunt. Oricum cele mai multe arhaisme erau nenaturale, erau impuse de uzul slavonei. Dobitoci domnitorii nostri care s-au grabit sa parieze pe un cal pierzator si strain (ma refer la cautatul in cur grecilor si slavilor, si nu doar in ce priveste religia). Din daca au ramas cateva cuvinte, maghiarii au lasat ceva in genul de unu la suta, turcii cam la fel. Ar fi fost misto sa avem macar pentru cunoasterea noastra mai multa daca, putem doar sa presupunem ca semana mult cu albaneza, dar cam atat.

    Si da, inca nu reusisem sa ma duc la culcare. Ne-am trezit tarziu cu un preten de-al lui Alberto si desi a plecat repede, a reusit sa-mi cam dea seara peste cap, n-am mai putut adormi dupa. Nu am sa-i inteleg niciodata pe oamenii care daca vad lumina aprinsa la unu noaptea presupun ca neaparat esti treaz si gata de vizite.

  38. Eva

    Copii copii!
    Da-ti-o dracu de limba ca azi nu mai e nicio limba intreaga. Poate doar nemtii astia care refuza sa invete o alta limba straina (uneori le e chiar germana straina) si militeaza impotriva englezismelor. Nu tinerii, dar orisicat.
    Romana are si turcisme si nemtzisme si rusisme, acu si englezisme cacalau, doar tre sa fii trendy-fancy-mency ca sa faci fatza in Bucharest, sa te ridici la nivel de Dorobantzi altfel esti pielea cucului.
    Presupunand ca tot dorobantziul e miezul Bucurestiului.
    Am zis mereu ca exista Bucuresti si exista Romania. 2 different things.

    La multi ani gagici!:)

  39. Radu P.

    Edle, iti raspund aici, ca dincolo nu mai pot.

    Pentru Dumnezeu, a cere cuiva pe un blog sa nu te mai interpeleze e o chestie pur declamativa, nu e cred ca e cineva atat de absurd sa si creada ca asta se va si intampla.
    In virtual, SINGURA metoda e ignorarea totala. Era si varianta asta, dar a fost preferata varianta cea mai belicoasa si cea mai extrema. Parca ostentativ.

  40. catalin

    Radu, si eu totusi i-am ascultat rugamintea… Oricum, ce a fost a fost, ma doare ce va fi de acum inainte, si vreau sa nu fiu pomenit dincolo. Nici eu, nici cei care vin sa se joace aici. Nu inteleg de ce-i asa de greu!

    Uite, mai bine pui niste muzica …

    Eva, tu ai sters secera si ciocanul??

  41. Eva

    Da 🙂 je.

  42. catalin

    Era tare frumoasa melodia, poate o gasea cineva intr-o alta forma, fara magaria aia.

    Morri: musafiri la 1 noaptea? 😆 😆

  43. Eva

    Pai ai gasit-o tu nu?
    Aia meloritm.

  44. catalin

    Parca e alta varianta, niste copii mai mici la meloritm.

    A venit primavara la tine, Eva?

  45. Eva

    Ah nu conteaza. E frumoasa si-asa, melodia 🙂
    Sa stii ca azi umbland pe strazi in balerini chiar m-am gandit: in sfarsit a venit primavara! Edle cred ca poate confirma, ea nu sta departe de mine.
    Desi nu ma plang, eu nu am vazut niciun fulg de zapada iarna asta. Cred ca o data a fost o tentativa de ninsoare.
    Tu cum o duci la 30 sub 0?

    Mai frumos gasesc ciripitul de diverse pasarele. Va imaginati o lume fara pasari si cantecul lor?

  46. Edle

    Și la mine e fain, Eva, dar nu chiar de balerini. 🙂 Mâine avem carnaval! Party all night. Iuhuuu! Vii? 😉

  47. Edle

    Radu, serios? Uite, eu chestia asta nu o pot înțelege. Dacă mi-ar spune mie cineva asta, cred că nu am mai schimba vreo vorbă. Niciodată.

  48. Edle

    Eva, ce e aia Hashimoto’s disease? Cum se manifestă?

  49. catalin

    Mai, e jale la -30. Stii, pina pe la -15 sau -20 o mai duci, e frig rau, dar te imbraci. Dincolo de pragul asta insa e rau. Veneam ieri dupa-amiaza acasa (am de mers cam 30 de minute, in doua reprize) si simteam cum imi ingheata nasul si fata. Deja nasul nu-l mai simteam deloc, nici la o atingere usoara. Am inceput sa alerg. Erau vreo -25, dar cu vint se simtea ca la -40 (windchill ii spune). La inceput zici ca te freaca unul cu smirghel pe fata, sau te ia la palme; dupa 5 minute nu mai simti nimic, iti amorteste moaca.

    Esti o fire tare sensibila, Eva, multi nu au timp sa asculte pasarile …

    Apropo, am niste poze pe facebook cu pasari care imi maninca din palma.

  50. catalin

    Ma vezi? Chiar ma vezi? 🙂 Probabil nu mai intilnisera oameni, ca veneau spre noi.

    Dana, se vede bine site-ul pe telefon?

  51. catalin

    O pasare care imita orice sunet: pasarea-lira.

  52. Eva

    Edle viiiiin, dar unde?
    Tot maine e si la Köln? Care-i treaba cu carnavalul asta? Am vazut costumatii prin supermarketuri de vanzare, dar am crezut ca sunt resturi de la Halloween

  53. Eva

    Catalin eu cand deschid dimineata geamurile se umple casa de muzichie de pasari; la pranz de chicoteli de copii de la gradinitza 🙂

    Sunt delicioase alea albe. Animalutzele nici nu ar trebui sa se fereasca prea tare de om, se feresc cele care stiu ca omul le poate face rau.

  54. Eva

    Hashimoto este o boala autoimuna, in care organismul creaza anticorpi impotriva propriei tiroide, distrugand-o.
    Se manifesta prin hipotiroidie. Problemele tiroidiene sunt foarte des intalnite, adesea hipotiroidismul (dupa o faza initiala de hipertiroidism)
    Problema cu tiroida este ca cel mai adesea valorile hormonilor ies normale, pentru ca organismul reuseste cumva sa compenseze, dar asta nu inseamna ca nu exista o suferinta. Despre asta e cartea asta, o citesc acum si m-am gandit sa vi-o recomand si voua.

    Cele mai frecvente semne de hipotiroidism sunt: luare in greutate si imposibilitatea de a slabi „orice as face”, senzatie de frig (maini, picioare mereu inghetat), oboseala, lipsa de motivatie, chef, probleme de digestie, edeme, libido scazut, etc.
    Pe wikipedia poti citi mai in detaliu daca vrei, despre „semne si simptome hipotiroidism”

  55. catalin

    🙂 Bravo tie ca stii sa privesti, stii sa asculti si stii sa te bucuri.

    Eva, cred ca am ascultat melodia aia pe care ai pus-o ieri de vreo 10 ori. Multumesc tare mult! Mai pune cind iti aduci aminte ceva!

  56. andreea

    ei!
    iacată că veni şi primăvara! cică… 😀

    ce de-aţi mai scris… ia să vedem, să vedem…

  57. catalin

    Ei, Andreea, eu n-am fost chiar asa cuminte, au aruncat vecinii rahat peste gard iar eu l-am luat pe lopata si l-am dat inapoi. Am zis ca l-or fi pierdut, din greseala.

  58. Eva

    eu stiu din Romania, ca pe la -17°C respir foarte greu. Am fost si la Miercurea Ciuc intr-o luna de ianuarie, dar nu stiu cate grade erau, dar era o poveste de vis ce vedeam din tren, numai fulgi de gheata, parca eram pe teritoriul Craiesei de Zapada
    https://i1.wp.com/www.savingadvice.com/images/blog/snow.jpg

  59. Edle

    Aici, in Würzburg. In fiecare an e Fasching. 🙂 Nu e ca în Veneția, na, nici ca la Rio nu e, da’ e drăguț. Iese lumea costumată pe străzi, cântă, dansează…

  60. Eva

    Ah nu cred ca ma incumet… sunt 175 km si nu cred ca am sa am chef sa conduc 350 km dus-intors.
    Iar cu trenul sunt aproape 4 pe un drum. 😦

  61. catalin

    Cum crezi, Eva. Eu, ce sa spun, imi place aglomeratia ca dracului tamiia, dar altfel pe tren poti dormi. Ca doar nu esti in Romania sa te temi ca, daca atipesti, ramii fara haine si fara papuci.

  62. morringain

    La multi ani cu intarziere 😦 acum am terminat preparatiunile pentru maine. De fapt n-am terminat, mai am si maine, dar ma opresc doar la asta pe moment, ca sunt de la opt de azi-dimineata pe fuga 😦

    Catalin, da, n-am idee ce i-a trecut prin cap. Pe noi ne-a vazut pe fereastra, ti-am spus, erau luminile aprinse, dar noi in canapele nu stateam la film sau la mai stiu eu ce, ci dormeam ca viezurii 😀 mai mult, a reusit sa-l trezeasca si pe fi-miu.

    Eva, m-ai nimerit, eu sunt hipotiroidica. De zece ani iau euthyrox, cu intreruperi legate de faptul ca pentru doctorii de aici (avand valorile normale cica) n-am nici pe naiba. Cand merg acasa iau cutii cate cinci-sase. Dar sunt obisnuita, eu cu doctorii cam am probleme: ori dau din mana ca n-am nimic si trebuie sa ma iau cu ei la tranta sa faca o analiza, ori maine mor de vreo boala incurabila (eh, nu chiar murit, dar luat fenobarbital degeaba am luat, speriata cu lupus am fost, samd) 😛

  63. morringain

    Ah, ca nu cred ca am spus de ce atatea dari peste cap pentru maine; am niste invitati la pranz. Si cam asa fac eu de obicei 😀

  64. catalin

    Stai linistita, destui in locul tau ar lua ceva de la supermarket, ar incalzi si gata masa! Oricum multi nu apreciaza mincarea gatita si, mai ales, cita munca tre’ sa pui sa-ti iasa ceva bun.

    La multi ani!

  65. morringain

    Multumesc 🙂 Stiu, al meu sot tot spune ca prea ma dau degeaba peste cap. Da-mi place sa vad lumea cu expresia aia pe fata pe care o ai cand mananci ceva bun de tot.

  66. morringain

    acum a nu se intelege ca sunt vreun bucatar de stea michelin, nici pe departe 😀

  67. catalin

    … cei care nu gatesc insa nu stiu cita munca e, mai ales daca vrei sa-si dea oaspetii ochii peste cap si nu folosesti rahaturi gen MSG. Am vazut un reportaj odata in care un bucatar japonez traditional explica ce ingrediente proaspete, cit efort si cita exactitate trebuie sa puna pentru a obtine acelasi gust ca atunci cind ar folosi ingrediente vechi, gatite oricum, dar cu o lingurita de MSG.

    N-ai chef sa pui poze, sa ne faci pofta? 🙂

  68. catalin

    Oare ce vrea Putin in Crimeea? Isi incordeaza muschii sa vada ce rabdare are Obama? Ca altfel, zic eu, are suficiente mijloace de a forta Ucraina si fara a recurge la interventia armata.

  69. Edle

    Ce-i drept, e cam mult. Am ajuns o singura dată în Stuttgart (în fine, la aeroport) și știu că am făcut vreo oră jumătate. Da’ am mers ca nebunii, că pierdeam avionul.

  70. andreea

    morringain, văd că ai trecut prin cîteva spaime… poate ne povesteşti vreodată mai mult…

  71. andreea

    iiii… în curtea dintre blocuri şi-au făcut cuib nişte porumbei, guguştiuci, ce-or fi ăia şi puii ţiuie fix ca o freză din aia de dentist. bzzzzzz… bzzzzzz…

  72. Eva

    Morri daca-mi permiti sa arunc o parere asa online…. primul pas ar trebui sa renunti complet la gluten. Daca intereseaza pe cineva de ce am sa spun.

    Edle e naspa cu distanta asta. Daca era sambata poate ma inhamam la asa drum, dar duminica nu pentru ca am garda maine si nu prea-mi permit sa ma duc rupta de oboseala.
    Catalin chiar si cu trenul, sunt cel putin 7 ore petrecute in tren dus-intors. Pai mai bine merg la Mallorca :)) ajung mai repede sau la Paris, fac doar 3 ore :))

  73. andreea

    azi e ziua ficiorului meu. face 17 ani. pe la 22.00, diseară.
    nu-mi dau seama cînd au trecut 17 ani. e foarte curios tot ce ni se întîmplă.

  74. catalin

    A, zi-i „la multi ani!” din partea mea! 🙂

    Si tata imi spune mereu ca parca mai ieri eram mic si ma legana …

    Da, Eva, ai dreptate, e chiar ciudat ca au festivalul duminica, si nu simbata 😦

  75. catalin

    Un articol mai vechi, dar frumos.

    http://www.washingtonpost.com/wp-dyn/content/article/2007/04/04/AR2007040401721.html

    Si o muzica care mi-a placut, ziceam s-o impart cu voi, nu stiu daca va nimeresc. N-am cultura muzicala, recunosc, caut nu stiu cit pina sa gasesc o melodie care sa-mi placa, iar uneori plec cu coada intre picioare.

  76. Angela

    La mulți ani și fiului, și mamei!

  77. catalin

    Ce mai faci, Angela?

    N-ai vreun ghiocel pe linga casa, sa scoata capul?

  78. catalin

    Simpatic Băsică: „Situatia din Ucraina nu e in acest moment o amenintare directa si imediata la adresa securitatatii Romaniei.” In acest moment insemind in secunda in care a spus astea, ca, daca are chef, intr-o ora Putin se pisa de la tribuna parlamentului in Bucuresti.

    http://www.nytimes.com/2014/03/02/world/europe/tensions-rise-in-crimean-capital-as-armed-men-continue-to-take-up-posts.html

    Imi aduce aminte de nostalgicii comunisti de la noi:

    “I have been hoping for this from the very beginning,” said Ilina Kulkova, an ethnic Russian resident of the nearby city of Sevastopol, after learning that the Russian Parliament had authorized the use of military force in Ukraine, of which Crimea has been a part since 1954. “Russia is the only guarantor of our security,” she said, adding that she “did not know anybody who is complaining.”

    Iar Obama se pare ca e chiar fraier.

  79. Radu P.

    Cataline, judeci copilareste. Romania e un stat NATO in momentul de fata, iar Rusia are o armata de parada. Mentalitatea lui Putin e una demna de sec XiX.
    Ursul rusesc a ajuns un soi de cocosel care se umfla degeaba in pene.

  80. catalin

    Aoleu, cum se cinta pe vremuri! Multumesc, Radule, o melodie superba, de care alftel nu as fi aflat.

  81. catalin

    Nu stiu, o fi de parada, n-o fi… Oricum, daca americanii tag ca blegii, uite ca ursul iese din birlog! A facut la fel si cu Georgia, acum 6 ani, si atunci americanii au venit cu „sanctiuni” (vai, ce durere de cur a avut Putin, nici nu ne putem inchipui!) Dupa mintea mea eu zic ca Putin asta urmareste acum, vrea sa vada cit se poate intinde. Iar, daca SUA nu raspund, nu m-as mira ca rusii sa pofteasca mai spre vest.

    Si ce daca Romania e stat Nato? Ce, crezi ca se uita cineva la niste tratate?

  82. andreea

    auch! Catalin, ce viziune neagra…

  83. andreea

    multumescu-va. 🙂
    la 17 ani… eram mult mai neserioasa ca el.
    de fapt, cred ca si acum el mai serios decit mine. 😛


    ha! nu am mai auzit piesa asta…

  84. catalin

    E cam neagra, dar vad SUA mai slabe si mai ezitante ca niciodata, iar Europa, in ciuda unei puteri economice, nu vrea sa devina si o putere militara. Iar porcul ala KGB-ist ride!

    ………

    E rau sa fii neserios? 😛

  85. Eva

    La multi ani Andreea!
    Sa-ti traiasca fiul!

  86. Radu P.

    Hurezeanu, pe digi24 explica f bine.

  87. andreea

    stai, ca acus vine si Basescu sa ne explice…

    dancheshon, Eva 🙂
    da Catalin, e rau! rau-rau-rau! 🙄

  88. morringain

    La multi ani mostenitorului, Andreea 🙂 Eh, poate oi povesti, dar nu prea curand. Unele s-ar putea sa para cam prea fantastice 😀

    Eva, nu mananc gluten. Asa, din an in paste cand mai mananc si eu paine sau cozonac, din cauza de o alergie mai ciudatica.

    Catalin, a facut invitata mea poze, dar eu sincer nu consider ca merita mancarea mea tratamentul asta, nu mi se pare ca fac mare lucru. Dar sunt multumita ca le-a placut si ca a fost masa atat de plina ca nu aveam loc sa mai punem un ac.

  89. morringain

    Apropo, Eva, ce parere ai de homeopatie?

  90. catalin

    Hurezeanu stiu ca vorbeste mult, explica si mai mult, dar nu intelege nimic. 😛

    Morri, si din ce faci toate prajiturile alea? Parca acu’ doua zile ai pus o poza.

    Ei, e rau … E frumos, mai ales la 17 ani e frumos orice. 🙂

    Homeopatie? Eu mereu le-am recomandat adeptilor sa incerce contraceptive homeopate. 😆

  91. morringain

    Catalin, da, ma mai apuca si pe mine din cand in cand vanitatea si le fac poze. Dar nu acum la masa de fata cu ei. Ar fi parut a lauda de sine si auto-suficienta. Si in plus, prietena mea e japoneza, stii ca ei au obiceiul sa faca poze la orice 😀

    Azi am facut macinici moldovenesti (nu ne intalnim si pe 9 martie, din pacate, plus copiiilor nu cred ca le-ar fi placut celalalt dulce) si o cheesecake de portocala, ciocolata neagra si scortisoara.

  92. Eva

    Ce alergie? Sunt curioasa!
    Nu ma pricep deloc la homeopatie si daca nu stiu nu ma pronunt. In principiu apreciez medicina alternativa, paliativa, chinezeasca, insa stiu prea putin.
    Spune-mi mai in detaliu, la ce te referi exact?

    In Germania homeopatii nu sunt medici, se face o scoala. Pot fi si medici, dar nu e musai. La fel ca si dieteticienii, nutritionistii. In Ro sunt dintre medici, aici nu, se fac niste cursuri si-apoi esti expert in nutritie si recomanzi la micul dejun paine cu margarina si gem.

  93. morringain

    La amidon, Eva.

  94. morringain

    Iar de homeopatie am intrebat pentru ca mie un pic mi se pare basm prea bun sa fie adevarat, plus ca nu am incredere ca ceva atat de diluat ar mai putea avea vreun efect. Tocmai am citit articolul unei jurnaliste care sustinea ca desi a facut tratament de luni de zile cu antibiotice foarte puternice, infectia ei urinara nu a trecut decat cu tratament homeopatic. Si spune ca a trecut infectia din a treia zi de tratament.

  95. catalin

    Stii cum e morringain cu homeopatia? Corpul uman are o capacitate uriasa de vindecare, si, in unele cazuri, chiar fara medicamente, se vindeca singur. Ca sa deosebeasca intre medicament si vindecare naturala, se fac studii clinice: jumatate din pacienti (alesi aleator) primesc medicamentul, jumatate primesc placebo. Ei, si aici e punctul unde toate tratamentele alternative esueaza lamentabil.

    Nu cumva tu ai alergie la ierburi sau legume? Ca imi aduci aminte de un coleg.

  96. morringain

    Catalin, am alergie (bine efectele sunt mai mici decat in cazul painii, de exemplu) si la cartofi sau morcovi. Cam tot ce are amidon in compozitie eu il simt. Nu e vreo alergie grava, sa zici ca intru in soc anafilactic sau mai stiu eu ce, dar are simptome neplacute. Si cum am spus, mai mananc si eu cateceva cu amidon, dar rar. Ultima data cand am mancat paine a fost acum mai bine de o luna, de exemplu. Si a fost ceva de genul unei muscaturi, era o painica egipteana traditionala, femeia a facut-o special pentru mine, nu puteam sa spun nu.

  97. Eva

    Nu stiu, imi suna a basm de jurnalist.
    Pai pt infectia urinara e tratament standard, ciprofloxacin 3 zile.
    Ca homeopat, exista cred ceaiul sau sucul de cranberries. Dar nu sunt sigura.
    De regula treburile astea la femei care vin sub diagnostic de infectie urinara si dureaza vreme indelungata sunt cistite si unele forme au cauze necunoscute, se suspecteaza a fi pe fond nervos 😀

  98. Dupa ce am citit si comentariile, am uitat despre ce era vorba in articol. Sunteti multi si nebuni, exact cum imi place. Bine v-am gasit!

  99. morringain

    Eva, iti pun aici linkul, sa citesti tu exact ce a spus:

    http://acestblogdenervi.ro/stilul-de-viata-care-ucide/

    Bun venit, Georgepre 🙂

  100. Radu P.

    Hurezeanu e cel Mai bun analyst politic de pe aici.
    Mi.a placut de basescu, ce, credeti ca putem exports miticismul in ardeal? Referitor la oprescu.

  101. Radu P.

    Ok, George, jumatate din relatie e rezolvata, ramane sa ne mai placa si noua de time.

  102. Radu P.

    CE muzica asculti?

  103. catalin

    Nu stiu, Radule, o fi cel mai bun, mie nu-mi place.

    Bine-ai venit, George. 🙂

    Morri, si nu inteleg, din prajiturile alea pe care le faci tu nu maninci? Sau is din faina fara gluten?

    Uite, imi aduci aminte de un coleg, pilot de vinatoare (da, facea un master, toti pilotii de vinatoare ai armatei canadiene au cel putin un master, facut pe bune). Pe la 25-26 de ani isi descoperise nenumarate alergii. Dar nenumarate, la orice: gluten, morcovi, iarba, somon, orice (eu rideam de el: „bine ca nu esti alergic la pi…” :P) L-au plimbat intre doctori si nutritionisti de citeva ori (nutritionistii chiar nu stiau ce meniu sa-i faca!) pina cind a nimerit la un doctor mai bun. Ala i-a spus ca, probabil, in cazul lui, a fost o intoleranta la gluten care, in timp, s-a agravat si a cauzat toate celelalte minuni. Si i-a spus sa scoata grinele din alimentatie (parca si cartofii), si sa vada. Ei, dupa o luna-doua a inceput sa se simta mult mai bine.

  104. Eva

    Salut George!
    Bine ai venit! Ce ma bucur! 🙂

  105. morringain

    Abia acum am citit tot ce ati comentat mai sus. Parerea mea e ca si rusii si ucrainienii ar trebui sa lase labele de pe Crimeea. Pana la 1774 nu era picior de rus sau ucrainian liber pe acolo.

  106. catalin

    Dar, daca tot m-ai stirnit, in 2-3 cuvinte, ce a zis Hurezeanu? Eu spun ca Obama e cam blegut…

  107. morringain

    Catalin, eu n-am treaba cu glutenul, ci cu amidonul. Nu e deloc acelasi lucru. Si mai am cateodata obiceiul sa mananc ce fac, dar rar. Azi de exemplu am mancat cheesecake (bine, mai putin baza din biscuiti de ciocolata :D). Nu sunt genul sa manance dulciuri prea tare, n-am fost niciodata oricum, mai degraba visez la o pastrama 😀 apropo, toate carnurile de azi din aperitive erau din Romania si au fost asa de apreciate ca prietenii au spus ca trebuie neaparat sa faca o vizita si in Romania 😀

  108. catalin

    Ei, acum tatarii sint doar vreo 20% in Crimeea …

    Cu infectiile urinare treaba e mai complicata. Chiar daca iti ies analizele bune, tu poti avea bacterii, numai ca mai putine. Oricum, homeopatie inseamna amestecuri diluate.

    Am citit bucati din articolul acela, e cam lung. Stii, nu cred ca trebuie blamata asa carnea, in totalitatea ei, ca sint mii de nuante. Poti minca burger la McDonalds facut din pink-slime sau poti minca o bucata de friptura facuta 3 ore la cuptor, incet, de la un animal care a crescut natural.

    George, chiar ar fi o idee sa ne spui cite ceva despre tine.

  109. morringain

    Catalin, sunt 20 la suta pentru ca au fost omorati sau siliti sa fuga.

    Si apropo, azi facui vitel la tigaie cu sos de lapte. Yummy 😀

  110. catalin

    Ce coincidenta! Si eu tot vitel fac acum, la cuptor. 🙂

  111. morringain

    Pofta buna, Catalin 🙂 eu nu ma omor dupa vitel, dar din intamplare a fost bun 🙂

  112. Angela

    Crimeea, tătari, gluten, infecție urinară, ucrainieni, ruși, ciprofloxacin, alergii și vițel la cuptor. Bine ați dus-o! Dacă scap cu viață și cu mintea întreagă azi, mai pe seară oi veni și eu să mă amestec. Să-mi etalez cu disperare farmecele ofilite în singurul loc în care mai pot s-o fac. Prietenii știu de ce!

  113. catalin

    Mau :(( Ma doare burta, afara-i frig, tre’ sa merg, am treaba cit incape plus ceva pe deasupra, am primit o veste proasta …

    Am mincat ieri papaya, am baut apa, apoi niste iaurt si ceva ceai, dupa aia tot papaya. Azi … papara!

Lasă un comentariu

