Head banging (1)

Vă plac problemele de logică?

Aveţi două şireturi. Un şiret arde de la un capăt la altul în exact 10 minute, iar celălalt arde în 15 minute. Din nefericire ritmul de ardere nu este uniform pe toată lungimea şireturilor. Măsuraţi 20 de minute.


Altă problemuţă.

Mai mulţi oameni trăiesc izolaţi pe o insulă, cînd pe neaşteptate un vizitator vine cu un ordin ciudat: toţi cei cu ochi albaştri trebuie să părăsească insula cît mai curînd posibil. În fiecare seară la ora 8:00 va fi un zbor de pe insulă către o altă destinaţie. Fiecare persoană de pe insulă ştie culoarea ochilor oricărui alt locuitor, dar nu şi culoarea propriilor ochi. Nici o persoană de pe insulă nu are voie să-i comunice altei persoane ce culoare au ochii ei. În plus, nici un locuitor nu ştie cîţi oameni au ochi albaştri, deşi toţi ştiu că cel puţin unul are ochi albaştri.

Cîte zile vor trece pînă ce toate persoanele cu ochi albaştri vor părăsi insula?

Aici era o mică indicaţie, pe care am şters-o. :mrgreen:

E clasică, o referinţă ar fi asta: http://terrytao.wordpress.com/2008/02/05/the-blue-eyed-islanders-puzzle/


Şi încă o problemă, trei e număr cu noroc. 🙂 Pe asta încă nu ştiu să o rezolv, cred că am aşa, o idee vagă; sper să nu fie prea grea.

Toţi cei n angajaţi ai unei corporaţii sînt arestaţi. Orice angajat e fie inginer, fie manager. Anchetatorii vor să identifice un inginer, iar singura lor posibilitate e să intrebe orice persoană i dacă orice altă persoană j este inginer sau manager. Inginerii spun tot timpul adevărul, în timp ce managerii pot să mintă. De fapt, managerii vor conspira pentru a-i induce în eroare pe anchetatori.

Ştiind că mai mult de jumătate din angajaţi sînt ingineri, găsiţi o strategie pentru a identifica un inginer folosind cel mult n-1 întrebări.

Sursa problemei: https://www.cs.cmu.edu/puzzle/puzzle1.html


Ştiu, o să scriu şi altceva (nu probleme!!!), dar acum nu am avut timp. Am zis că se încarcă cam greu pagina cu 300 şi ceva de comentarii. Nu vă supăraţi prea tare dacă vi se par dificile, chiar sînt. Oricum, pentru înjurăturile de rigoare, folosiţi cu încredere secţiunea de comentarii. Sau scrieţi un alt articol, unul normal de data asta. 😀

131 comentarii

Din categoria Diverse

131 de răspunsuri la „Head banging (1)

  1. andreea

    ăuliuuuu…
    aşa, de dimineaţă… 😛
    stai, să vină copiii de la şcoală, le dau lor problemele.

  2. Jasmine

    aaau, pana acum ma durea capul, cu problemele astea, ma doare in asa hal incat nici nu mai stiu ca e durere

  3. Radu P.

    dam foc siretului care arde in 15 min si cand se termina de ars il aprindem pe ala care arde in 10 min. La ambele capetele.

  4. Radu P.

    La restul problemelor n-am nici timpul si nici cheful sa fiu atent. Is prea stufoase.

  5. andreea

    Ai grijă, dacă dai foc Siretului, să nu ardă şi moara!

  6. catalin

    Radule, felicitari! A doua problema nu-i chiar asa de speriat, trebuie inceputa cu un caz simplu: ce se intimpla daca pe insula e o singura persoana cu ochi albastri? A treia problema inca nu stiu s-o fac.

    Jasmine: scuze, eu numai de astea am in tartacuta. Dar te asteptam cu drag, mai des. Mult mai des … Chiar ma gindeam la tine zilele astea, si nu indrazneam sa deschid gura. Ca imi doream mult sa ne vedem mai des si sa mai glumim, asa cum era demult …

  7. andreea

    ăştia de la yahoo mail oferă scrisori-tip cu ocazia zilei de mîine. trebuie doar să adaugi numele adrisantului. 😛

    ieeeete ce frumos:

    To my main squeeze,

    I’ve searched the world over, and have never met another more intricately sublime than you, my dear. Your charm is only outmatched by your perfection. I can’t imagine a world without you. I would give up chocolate forever in exchange for five more minutes with you.

    With love as powerful as the sun,
    …………………..
    To my secret crush,

    Your smile is more radiant than the sun. My lifelong goal will be to fulfill your every wish. I could not possibly love another with even a fraction of the affection I feel for you. Wild horses couldn’t drag me away.

    Hugs and kisses times infinity,
    …………..
    Dear sugar cookie,

    I am hopelessly distracted by thoughts of you. Your strong square jaw has inspired a thousand works of art. Your intelligence and brilliant wit bring me to my knees. Oh, the exquisite pain I feel waiting to see you again. I would trade it for nothing but your warm embrace.

    With tender loving care,

  8. catalin

    Vai, prea frumoasa.

  9. catalin

    Da, oare cum e sa-i trimiti lu’ „main squeeze” un mail la care ai scris 10 secunde? Romantism pe fuga. 😛

  10. Angela

    O zis destul arhiepiscopul ăla:
    „We are opening a door that nobody will be able to close”

  11. Am fost atenta doar la prima problema, la care am si incercat serios sa raspund. In mare parte, ziceam ca Radu, doar ca eu ma gandisem sa pun firul in doua 😀 stiu, gresit, nu ard uniform.

    Povestea cu eutanasia…. e intr-adevar complicata. Cred ca depinde de la caz la caz.

  12. catalin

    Ei, Morringain, nu va necajiti, problemele alea erau niste provocari. Ce, crezi ca eu le rezolv asa, fluierind? Nici vorba, le iau cu mine prin autobuze, pe strazi, prin sali de sport, la baie, sub dus. Zilele astea insa n-as fi avut timp sa scriu ceva mai serios. 😦

    La eutanasie am ramas cam mut. De obicei imi pot formula singur o opinie, citesc o stire si pot gindi singurel. Acuma insa nu prea stiu ce sa zic. As inclina spre nu, copiii nu pot decide, dar nu sint prea convins. Cind ma gindesc ca dincolo s-au spart capete pentru nenorocita aia de mediere care exista in toate tarile civilizate…

  13. andreea

    i-am pasat problema nr. 3 copilului mare. 🙂

  14. catalin

    Aoleu! Saracul, pe aia nu stiu s-o rezolv. 🙂

  15. andreea

    ei, nu cred ca o sa se surmeneze. oricum, vad ca face altceva.

  16. catalin

    Asa se rezolva astea, se iau, se rumega, se pun la pastrare … altfel te poti chinui ore in sir fara sa-ti vina o idee. Mai bine lasi problema la dospit.

    Urmariti cumva patinaju’ la Olimpiada? Nu inteleg de ce Plushenko a iesit pe ultimul loc…

  17. andreea

    iii..
    a fost azi??
    am uitat…
    pai, o fi cazut. sau nu i-or fi iesit cvdruplele…

  18. catalin

    Azi a fost… Nu stiu, e ultimul din cei 30 care au intrat. Nu avea cum sa nu-i iasa chiar nimic, si beat sa fi fost!

  19. andreea

    nu a patinat. s-a retras.

  20. catalin

    Off, accidentare… Desi nu pare, patinajul e un sport extrem de dur, mai ales pentru un barbat. Mii de lovituri in coloana n-au cum sa nu lase urme. Daca ma intrebi, nu inteleg la ce bun sariturile alea…

  21. Eva

    Off topic:
    Mancam astazi, in medie, de 4x mai mult decat acum 60 de ani.
    http://twitpic.com/9p6koq

  22. Uitandu-ma dupa inregistrarile de azi, am dat peste asta: http://www.youtube.com/watch?v=c1T61vX4wm4

  23. Eva, dar nu toata lumea mananca de la Mac azi si chiar si la Mac poti alege ceva cat de cat sanatos (eu am mancat acolo de trei ori pana acum, ultima data acum doua saptamani ca muream si eu si mostenitorul de foame prin oras – am mancat salata si pui la gratar). Si mai e ceva: provin din familie de mancai, daca ma uit pe pozele vechi s-ar putea sa vad mai multa mancare decat pun eu pe masa.

  24. catalin

    In poza Evei cred ca nu era vorba despre a minca la Mac sau nu, ci despre cantitati. Portiile s-au marit exagerat, pentru ca oamenii s-au invatat sa manince mult, porceste.

  25. catalin

    Acelasi program, o calitate mai buna a imaginii:

  26. Angela

    Ce porții s-au mărit??? Eu chiar bombăneam, când mai nimeream peste vreo emisiune culinară, din aia cu concursuri de gătit, când vedeam câte un platou cât roata carului, cu două căcăreze, o moviliță de ceva cât un degetar, o dâră de sos și o frunză. Mâncarea trebuie înfulecată din farfuria plină cu vârf. Menţionez că îs şi am fost dintotdeauna subponderală, pot să nu halesc trei zile nimic, dar când e de mâncat, să fie!

  27. Catalin, nu cred ca e asa de simpla explicatia ca mancam porceste. Ce te faci cand sunt de fapt mai multe cauze: mancare nepotrivita, tulburari hormonale, lipsa de miscare. Sincer, eu nu vad chiar asa multi mancai prin jurul meu, in afara de consort, care la cele 75 de kile ale lui e, zic eu, mai mult decat in forma si deci isi poate permite, fericitul de el 😀

  28. catalin

    Am auzit si eu ca, in Sua cel putin, portiile din restaurante sint enorme. Nu credeam ca-s de 4 ori mai mari ca in anii ’50.

    Vorbim de medie. Sigur ca, Angela, sint si restaurante care te servesc cu 3g de carne pe un platou imens (am vazut si eu, cu groaza!!) Sigur ca, Morringain, sint si persoane care isi permit sa manince oricit sau poate ca au nevoie sa manince atit. Dar, astfel de restaurante si astfel de persoane sint putine. Majoritatea oamenilor maninca prea mult si nu ar avea nevoie sa bage in ei atita.

    …Unii spun ca MSG-ul pus cu lopata in toate da o dependenta puternica.

    Apropo, Eva, aici sintem mereu off-topic. 🙂

  29. Jasmine

    La multi ani, frumusetilor! Nenea Vali sa va aduca daruri multe si pe placul vostru! :* 🙂

  30. Radu P.

    baletul, patinajul, inot sincron… chestii care ma adorm instantaneu.

    Cataline, pentru 3gr de carne nici n-as murdari ditamai farfuria.

    Cine draq o mai fi si „Nenea Vali”? De fapt, daca-i vorba de primit si nu de dat, ce mai conteaza?

  31. catalin

    La multi ani si tie, Jasmine! Ai primit multi ursuleti de plus? 🙂

    Radu, sint sporturi pentru toate gusturile. Iti place boxul de exemplu?

    Nu chiar 3 grame de carne, dar sint restaurante unde toata portia incape intr-o singura gura. O maninci, dupa care te scarpini in cap. Mai ales ca nici n-a fost ieftina distractia.

  32. andreea

    mie imi plac.
    si patinajul si gimnastica. si am vazut sufiecient de mult de-a lungul timpului, cit sa observ tot felul de detalii tehnice sau artistice.
    si gasesc destula emotie cit sa nu ma plictisesc prea repede, ba chiar sa ma mai si smiorcai, uneori.

    dar eu is mai fraiera, asa…

  33. catalin

    … si mie imi plac. Iar patinajul mi se pare un sport foarte dur pentru cei care-l practica la nivel de competitie.

  34. catalin

    Oare ce sint lacrimile? V-ati intrebat vreodata? Stie cineva de ce plingem?

  35. Edle

    Am inceput sa citesc cartea aia, Catalin, dar nu stiu daca pot sa o si termin. Nu prea imi vine acum. 🙄

  36. andreea

    nu stiu ce-s, dar bine ca exista posibilitatea asta de exteriorizare, ca altfel am face poc.

  37. catalin

    Emotii, bineinteles, dar care e mecanismul lor? Si oare, sint egale lacrimile de la ceapa cu lacrimile de tristete sau cu cele de bucurie? Trebuie sa fie ceva, acolo, chimic, altfel organismul n-ar fi risipit apa.

    Of Dana, am inteles … As vrea sa te ajut si eu la fel de mult cum m-ai ajutat si tu cind imi era mai greu. 😦

    Din cartea aia, dupa mine, capitolele cele mai interesante sint 9 (starea de spirit anticancer) si 10. Andreea, e aceeasi carte de care iti spuneam si tie. Eva o stie prea bine…

  38. catalin

    Radule, ma intereseaza prea putin omul Celine Dion. E un om, e normal sa faca greseli si sa isi consume o mare parte din viata pe lucruri nesemnificative. Imi place doar cum cinta. Daca divorteaza sau nu e problema ei, e foarte urit sa-si bage tabloidele nasul in astfel de chestiuni.

  39. Edle

    Daaa, eu ma emotionez foarte tare cand tai ceapa. 🙂

  40. andreea

    acu’ si tu. in ce ai vrea sa-si bage nasul tabloidele? in programul de la Ateneu?

  41. Edle

    Sunt multi care plang cand beau ceva. Ati observat?

    Eram odata in barul ala unde ziceam ca ma conversez cu lumea si o tipa pe care o cunoasteam de vreo juma’ de ora s-a apucat sa ne povesteasca cum s-a intalnit ea dupa vreo 25 de ani cu iubirea vietii ei. Frate, si cand s-a pus pe bocit, nu stiam cum sa ne mai abtinem sa nu pufnim in ras ( a dracu’ empatice ce mai eram la ora aia). I-am zis, oricum, ca poveste mai romantica, mai rar. Ea si cu Ariza…

  42. catalin

    Pai poate alcoolul da drumul la barierele autocontrolului care tine emotiile dupa gratii… Interesant e ca, odata ce ai inceput sa plingi, apoi tot plingi. La fel si cu risul, odata ce ai ris bine, vei avea tendinta la scurt timp dupa aia sa rizi din nou, aparent fara motiv.

    Nu m-as supara, Andreea, daca ziaristii de tabloide si-ar baga nasul in propriul cur. Chiar i-as aplauda pentru mobilitate. 🙂

  43. Radu P.

    Vor fi, ca de obicei, doua tabere, psd-ul si cu voiculescu, rusofili si anacronici cum ii stim, iar in tabara cealalta, antonescu cu liberalii ramasi dupa primenirea de primavara, Iohannis, miscarea populara, taranistii, probabil pedeleul, ma rog, ce mai ramane din el, toti sub conducerea lui Basescu, astia fiind tabara internationalista.
    Iar noi, vom vota ca de obicei, raul mai mic, adica prooccidentalii.

  44. catalin

    … ar fi un lucru bun sa faca echipa cu Iohannis la vreun sprit, doar la ce crezi ca se gindea? 😀

  45. Radu P.

    Cataline, un divort de 720 de milioane de dolari e deja o tragedie publica.

  46. Radu P.

    Cataline, cateodata ar fi bine sa iei mai in serios lucrurile, zau asa. Daca tot comentezi si crezi ca te intereseaza subiectul.

  47. catalin

    Pai le iau in serios, de-aia n-am votat niciodata. Ca nu vreau sa sprijin prin votul meu criminalii, hotii, mincinosii si leprele.

  48. Angela

    Expresia feței lui Băsescu spune de fiecare dată tot. Când a fost de l-a uns pe Ponta prim-ministru, i-am privit mutra prezidentului și m-am gândit că va fi vai de curul lui Ponta, o să-l termine, deja știe exact cum. Acum, când s-a lansat varianta cu Iohannis, era evident că i-a picat la fix, a prevăzut schisma și tot ce urma să se aleagă. Din partea mea, poate să ia dracu și stânga, și dreapta. Nu-s decât hăis și cea, pe pielea și viața noastră.

  49. Edle

    Da, asta tre’ sa fie explicatia…

  50. andreea

    😆
    tocmai ce veni Sabina la mine: mama, nu stiu sa fac problema!

    problema:

    Radu si Costel trag cu arcul la tinta. ei au stabilit urmatoarele reguli de joc: fiecare trage de 15 ori…

  51. Radu P.

    Basescu a provocat totul. Adica, el si cu aliatii nostri din vest. Antonescu a fost resapat, spalat la creier, obligat sa se lepede de satana, tuns, spilcuit, numai bun de pus la Cotroceni.
    Se pare ca, ponta si voiculescu sunt pierduti, rusofilii oricat s-ar stradui, mai mult de 30% nu aduna.

  52. andreea

    Antonescu?
    tuns?
    spilcuit?
    🙄

  53. Radu P.

    Cataline, Iohannis e un om de nadejde, il cunosc personal de vreo 30 de ani. Se poate sa ma si insel, nu exclud, dar e o chestie de bun simt ca despre oamenii pe care nu-i cunosti sa incerci sa nu te exprimi ironic sau injurios.
    Asa cred io.

  54. andreea

    viata bate cartea, Edle…

  55. catalin

    Radule, am pus pe aici un articol din Catavencii care arata ca nici Iohannis nu-i prea sfint… Oricum, eu ziceam acolo de Base, pe ala nu dau doi bani. Ca in atitia ani n-a stiut altceva decit sa se certe. Putea, de la inaltimea functiei sale, sa fi promovat 2-3 oameni valorosi; uite, ma intreb cum ar fi aratat Romania sa fi fost Daniel Morar ministru al justitiei 4 ani… Pe Iohannis inca nu l-am injurat, nu ma acuza pe nedrept, ii acord ceva credit (convins mai mult de tine). Sa vedem ce o sa faca.

    Pe Antonescu l-as prefera ras si cu camasa aia care se incheie la spate.

  56. catalin

    Nu mai puneti niste muzica? Eu nu prea stiu melodii frumoase, dar voi …

  57. Radu P.

    Documentar in patru parti, merita vazut.

  58. Săptămâna asta avui draci. Așa că eu îl voi cinsti azi pe Sf. Hubertus…

  59. Junghiul

    Nu merge cum m-a învățat Radu…

  60. Edle

    iote, c-a mers. 😉

  61. catalin

    Eu cind am draci o cinstesc pe Sf. Nora. 😆

    Ce nu merge, Junghiule?

  62. Edle

    Andreea, tie parca-ti placea asta:

  63. Radu P.

    Junghiule, alta casa, alte obiceiuri…

  64. Junghiul

    Aha! Câte bordeie…

  65. Salut! 🙂

    Zapacenia ce-mi va ocupa mie seara peste un pic: http://www.imdb.com/title/tt1856010/ Stiu, stiu, doar nebunei de moi putea sa-i placa asa ceva 😀

  66. andreea

    şi junghiul şi tusea, la un loc?! 🙂

    eheeee… îmi aminteşte de un concert, Edle, la Timişoara, prin 93, 94… nu mai ştiu exact. a fost o vară cu grevă CFR şi am rămas blocată în Timişoara multe zile peste cele prevăzute. dar a fost nostim. 😛

    aşaaaa. m-am uitat la patinaj. 3 perechi de ochi oblici pe podium. nemaifiind Plushenko…

  67. andreea

    dacă-i cu drăguţul de Spacey, n-are cum să fie prea rău. 🙂

  68. Andreea, nu e rau deloc, dar asta-i parerea mea, nu stiu cata baza poti pune pe ea. Apropo de Spacey, consortul meu l-a cunoscut 🙂 a venit sa manance unde lucra Alberto acum cativa ani si a tinut sa-l complimenteze pentru mancare. Nu era decat o banala pizza.

  69. Junghiul

    Da, Andreea.Suntem două simptome care călătorim împreună, inclusiv în spațiul virtual. Nu stăm mult într-un loc împreună pentru că degenerăm, eu devin atroce iar ea devine violentă .

    93,94 prin Timișoara? Ce vremuri…Acolo eram. Eu i-am văzut prima oară pe Cargo militar fiind la Radna, în 90. După plecarea celor doi Ceaușescu am avut posibilitatea să avem în curtea unității militare 3 concerte: Cargo, Celelalte Cuvinte și Pacific.Ce vremuri…

  70. Junghiul

    Morringain, Asociația Pizzei Napolitane Veridice vă roagă să nu bagatelizați conceptul de Pizza. 🙂

  71. Radu P.

    Si mai ales conceptul de consort.

  72. Radu P.

    E clar, voiculescu e incoltit rau: http://www.evz.ro/detalii/stiri/pc-renunta-la-postul-de-vicepremier-1082485.html

    Am trait s-o vad si pe asta, basescu si voiculescu sustin la unison acelasi lucru: „USL nu se va rupe”. Daca e ca-n problema lui Catalin, stiind ca amandoi mint, determinati care-i ingineru’… sau mai bine, care-i adevarul???

  73. Jasmine

    Buna dimineata, dragilor! Ia uitati aici daca nu l-ati vazut

  74. andreea

    ce matinali…

    tot n-au găsit fata dispărută?

  75. Junghiul, dar cine a spus ca era o pizza napoletana? 😛 Si Radu, nu bagatelizez deloc conceptul de consort 😛 Gata, am fugit la serial 🙂

  76. andreea

    da’ te-a prins, nu glumă… vezi să nu ai ceva pe foc. 🙂 am ars eu odată o cratiţă…

  77. Radu P.

    fata aia cred ca e dupa dealuri…

  78. andreea

    consort/consoartă…
    adică cineva cu care împarţi soarta. ce poetic…

    asta dacă nu cumva cuvîntul vine de la sortimentele consumate împreună, vrei nu vrei, de-a lungul vieţii… 🙄

  79. Angela

    Tare puține lucruri știu bieții părinți despre copiii lor.
    Cică „Ne e teamă că a fost răpită şi sechestrată. Nu avea prieteni, învăţa toată ziua, iar atunci când pleca era însoţită de noi. Nici la mall nu s-a dus vreodată singură. Era olimpică la mai toate materiile”, povesteşte Vasile Popescu, bunicul puştoaicei.
    Ce credea, ce simțea fata, ce poate ascunde o astfel de cumințenie, ce-i pe dinăuntru, asta știau, oare? E comod pentru conștiință să zici „n-avea niciun motiv să plece de acasă”. Asta numai ea știe.

  80. Radu P.

    Si culmea sfinteniei, mai avea si duhovnic…

    Popii astia sunt nebuni de-a dreptu.

  81. Angela

    Dacă și-ar fi luat câmpii, să scape de sufocarea de acasă și de povara elevului veșnic premiant, dacă ar fi fugit cu vreun puștan de seama ei, era aproape normal. Dar dacă-s reale mesajele alea cu mănăstirea, cu iubirea pentru Isus, cu Apocalipsa, dacă de la 12 ani o bătea gândul călugăriei, ce să zici? Biata copilă!

  82. Am avut o colega care s-a calugarit, fugind din liceu dintr-odata. La noi socul a fost si mai mare pentru ca o stiam de petrecareata. Din cate stiu ii e bine.

  83. catalin

    Ce fata, despre ce vorbiti?

  84. Junghiul

    „Duhovnicul elevei de la Colegiul „Sfantul Sava”, care a disparut, miercuri, in drum spre scoala, a fost audiat de politisti si a prezentat anchetatorilor continutul unui mail in care fata de 15 ani il anunta ca doreste sa se calugareasca, potrivit unor surse din Politie. Potrivit surselor citate, preotul parhoh al Bisericii „Santul Nicolae” Militari, Visarion Alexa, a declarat politistilor ca stia de la Iulia Cristina Ionescu faptul ca aceasta intentiona sa urmeze „o viata monahala” si chiar a pus la dispozitia anchetatorilor un mail primit de la fata in varsta de 15 ani, in care il anunta ca doreste sa plece la o manastire.”

    Mărturia duhovnicului mi se pare cusută cu ață albă. Cum adică știa că fata va pleca să urmeze viața monahală , avea și email de la ea…? Și lui i s-a părut normal ? Nu a discutat imediat cu familia? Să nu-i fi fost ibovnic, duhovnicul…Doamne iartă-mă!

  85. catalin

    😆 Jasmine, ma intreb daca eu oi putea baga si scoate un bec in gura. Ce mai faci?

    Junghiule, ma bucur sa intilnesc pe cineva atit de matinal! Eu ma scol zilnic pe la 5 – 5:30. Ce zici, nu vrei sa pui vreo reteta de mincare cu niste poze?

    Am gasit, citesc acum. http://www.mediafax.ro/social/duhovnicul-elevei-de-la-colegiul-sfantul-sava-data-disparuta-audiat-de-politisti-acesta-stia-ca-fata-vrea-sa-se-calugareasca-12083523

  86. Junghiul

    Între noi e o diferență de fâs orar.

  87. Angela

    Se vede treaba că, în vremurile astea, toate influențele îs excesive și periculoase. Și cele lumești, și cele bisericești. Numai copil să nu fii!

  88. catalin

    Da, trist cu fata aia. Trist si nu-i a bine. Ce poza are. 😦

    Angela, nu prea mi-au inspirat incredere stirile pe care le-am citit, asa ca nu mai spun nimic. Pina cind nu stiu mai multe nu vreau sa dau vina pe nimeni, nici pe parinti, nici pe duhovnic. Ma tem ca s-a intimplat ceva rau de tot. 😦

  89. Junghiul

    Odinioară, copii fiind, eram cu cutreierarea…Ne durea în bască!

  90. Angela

    Ei, nu chiar ne durea în bască, erau și pe atunci posibilități s-o iei razna. Ispite, influențe de tot felul. Doar că nu atât de multe, insistente, agresive și venind din toate direcțiile. Să-ți aperi acum copilul de ele e ca și cum ai sta cu praștia în fața panzerului.

  91. catalin

    Ei, Junghiule, mai exista si astfel de copii, mai sensibili, mai cu probleme. Si ei trebuie ajutati, nu lasati singuri, prada unor ginduri negre si unei lumi indiferente.

    Mai jos e un caz real. Mi-a dat fiori cind am auzit de el, la stiri, acum doi ani. Parca l-am pus si pe pistol. „I have nobody. I need someone. My name is Amanda Todd.” Nimeni n-a ascultat-o. Parca doua saptamini mai tirziu fata s-a sinucis.

  92. catalin

    Junghiule, nu mi-ai raspuns daca doresti ca eu sa editez mesajul ala cu contul tau de facebook. Nu mai stiu daca tu ti-l poti edita sau nu, de aia intreb.

  93. Junghiul

    Și după părerea ta duhovnicul a ajutat-o?

  94. Angela

    Și-apoi mai depinde și de copil, de structura lui. Aveam un elev, vai de suflețelul lui, prin 1977-78. Cu mamă vitregă, tată violent, tot tacâmul. Mereu fugea din internat, mereu îl recupera miliția și ni-l aducea înapoi. Plângea și spunea vrea să ajungă la mănăstire, zicea – parcă-l aud și acum – că știe el că numai acolo o să poată să fie el fericit. N-avea nici duhovnic, nici ore de religie nu erau pe atunci, nici droguri sau bani de ele, dacă ar fi existat, să aibă copilul în ce să se refugieze când lucrurile deveneau de nedus pentru bietul lui suflețel.

  95. Angela

    Duhovnicul? Un tâmpit.

  96. Junghiul

    Am avut doi prieteni și colegi, sibieni amândoi, care au luat-o razna.Unul e pe Muntele Athos , altul s-a spânzurat. Vorbim de anii 90.
    De acord cu tine Angela, eu ca să-mi apăr copiii cred că îmi voi lua un arc. Și mă închin lui Hubertus, desigur…

  97. Junghiul

    Cătălin, încă mai cuget. Îs ardelean, mă. Mere mai greu…

  98. catalin

    Nu, nu cred ca a ajutat-o, nu cred ca el ar fi avut pregatirea s-o faca, nu cred ca trebuie amestecata credinta cu psihologia. In trecut, cind nu existau optiuni, duhovnicii aveau poate un rol, dar nu acum.

    In plus, tot discursul bisericesc cu iad, apocalipsa, pedeapsa, e o timpenie fara margini, fara nici o legatura cu mesajul real.

    Si, daca ma intrebati pe mine, nu sint de acord ca minorii sa intre in biserica. Esti minor, nu ai voie sa te futi, nu votezi (ca nu ai discernamint), pai atunci cum decizi tu in chestiuni atit de complicate cum e credinta?

  99. Angela

    Apoi, să sperăm că o vor găsi teafără. Dar dacă într-adevăr a vrut s-o ia pe calea călugăriei, readucerea ei în lumea de care a vrut să fugă o să fie o traumă în plus. Dacă lucrurile așa stau, repet. Și înclin să cred că așa stau. Episodul de la 12 ani n-a fost decât amânat, între timp, ceea ce pare un pic de delir mistic s-a cam agravat și s-a complicat cu teama de apocalipsă. De ce trebuie speriați copiii cu iad, diavoli și pedepse divine? Cu ce-i face asta mai buni? Aud tot felul de chestii cu profi de religie care îi amenință că le vor muri părinții pentru cine știe ce păcate, că-i bate Dumnezeu pentru orice ghidușie copilărească și alte orori. N-ajunge arcul tău, Junghiule, dar mă tem că nu mai ajunge nimic. Cine știe ce-om mai auzi/vedea pân-a nu muri.

  100. catalin

    De ce trebuie speriați copiii cu iad, diavoli și pedepse divine? Cu ce-i face asta mai buni? Aud tot felul de chestii cu profi de religie care îi amenință că le vor muri părinții pentru cine știe ce păcate, că-i bate Dumnezeu pentru orice ghidușie copilărească și alte orori.

    Pentru ca sperietorii n-au inteles nimic din Noul Testament (desi e atit de simplu). Sau poate ca nici macar nu l-au citit (de ce sa se oboseasca?). De Biblie nici nu mai vorbesc, aia chiar e dificil de inteles.

    Cu fata ceea, ma tem ca de miercuri pina simbata dupa-amiaza ar fi ajuns ea la ce manastire voia, daca asta voia. 😦

  101. Radu P.

    Io, pe duhovnicii astia, care sucesc mintile fetitelor de 12 ani i-as jupui de vii si le-as pune sare.

  102. junghiul

    Eu nu cred că e vorba de mănăstire. Fata nu e proastă, poate să înțeleagă că nu o primește nici o mănăstire la vîrsta ei.Mie-mi miroase a pistă falsă.

  103. Radu P.

    Se zice ca in cazuri din astea, daca persoana nu e gasita in primele 24 de ore, sansele de a mai fi in viata se reduc exponential/

  104. junghiul

    Angela, ce s-a întâmplat cu copilul acela?

  105. Angela

    Cine știe ce-o fi. Copiii mai fug de acasă, din păcate. Dacă e chiar așa cum spune familia, că nu le ieșea din cuvânt, că nu mergea nicăieri singură, a avut destulă îndrăzneală să plece, să amaneteze sau vândă telefonul și lănțișorul, să se prefacă față de maică-sa până în ultimul moment…Și răpită putea fi, și orice. Sănătoasă să fie, și s-o găsească iute.

  106. Angela

    Nu mai știu, se întâmpla în ultimul meu an la școală și în orășel. Făceam consiliu, băteam câmpii, era convocat taică-său la școală, lămurit să nu-l mai bată, diriginta povestea cu copilul – aiurea. Pe vremea aceea nu se făcea foarte mare caz de oleacă de bătaie, din păcate. Lucrurile se potoleau o vreme, zbuciumul copilului bănuiesc însă că nu. O mai fi fugit, poate, a terminat clasa a X-a și o fi plecat de la școală. S-a pierdut și el prin lume și viață.

  107. junghiul

    Părinții au cam amanetat sufletele copiilor lor… 😦

  108. catalin

    Cautind stiri cu fata asta, mi-au cazut ochii pe alte mizerii: functionari ai statului cu salarii de 30.000 de euro pe luna, si o lege care sa inchida supermarketurile in week-end. Ca-n Africa, zic.

  109. andreea

    http://www.hotnews.ro/stiri-esential-16617097-constantin-stoica-purtatorul-cuvant-patriarhiei-duhovnicul-fetei-disparute-nu-facut-nimic-care-reproseze.htm

    dacă a plecat de capul ei, neforţată, buba e la părinţi. 😦 asta e părerea mea.
    sper să fie aşa şi să o găsească.

  110. catalin

    Eu nu sint prea critic la adresa duhovnicului. Sigur, normal ar fi fost sa contacteze parintii imediat ce a aflat astfel de lucruri; dar, ce te faci cu secretul spovedaniei sau ce-o mai fi acolo? Eu zic doar atit: nu vreau ca oameni care nu sint pregatiti sa aiba de-a face cu situatii care ii depasesc. Un duhovnic nu e un psiholog.

    Oricum, am senzatia ca ne lipsesc multe informatii aici, sa mai asteptam inainte sa tragem concluziile.

  111. andreea

    ha!
    cică au găsit-o! într-un tren.

  112. Radu P.

    slujbasul ala cu 30.000 salar e mafiotul care vrea sa controleze peneleul si de cre vrea sa scape antonescu… ehe, e greu cataline sa pricepi.

    supermarketurile trebuie sa fie inchise in weekend, e o masura f buna.

    andreea, de ce trebuie sa isi caute un duhovnic musterii printre fetitele de 12 ani???? un copil e teribil de usor de impresionat, stii f bine, nu cred ca in toate cazurile e vina parintilor.

  113. catalin

    Vai, ma bucur, ma asteptam la ceva mult mai rau (sinucidere). 🙂

    … si o gramada de sotii de ministri platite cu 10.000 euro pe luna. Destepte, dom’le. Oricum, eu vreau sa scap si de Antonescu, si de Basescu, asa, gramada.

    Supermarketurile trebuie sa fie inchise cind vor patronii lor, nu cind vrei tu sau statul, ca nu sintem in comunism. In casa ta faci ce vrei, dar nu vii si spui altuia ce sa faca cind ala nu te deranjeaza.

  114. Junghiul

    Probabil s-a săturat să trăiască pe un peron.

  115. andreea

    nu se face aşa. fata s-a dus la biserică şi a căutat aşa ceva (un duhovnic), nu invers. tu ce zici, că preotul trebuia s-o respingă?! să nu stea de vorbă cu ea? ea mergea cu bunică-sa acolo, mi se pare. apoi, au spus că fata a mai vrut să plece la mînăstire şi omul ăla a oprit-o. i-a zis să aştepte pînă o face 18 ani şi să mai vadă atunci. problemele pe care le au fetele de vîrsta ei sînt, de obicei, presiunile şcolare şi băieţii. Iulia, probabil, avea şi dileme religioase.
    acum întreb eu: de ce nu putea să vorbească cu părinţii ei despre asta??
    ????
    4 semne de întrebare, că atît ai pus şi tu.

  116. Junghiul

    De acord cu Radu. Dar ce, noi părinții nu putem să ne ascultăm copiii?
    Trebuie să îl dau pe mâna unui duhovnic?

  117. Junghiul

    Uite, eu îmi binecuvântez copiii… Eu, tatăl lor!

  118. catalin

    Nu sint de acord cu Radu deloc, si mi se pare nedrept fata de un om (duhovnicul acela) care nu stiu daca a facut ceva rau. Nu cred ca el si-a cautat musterii (cum urit spui tu), am inteles ca nu i-a fost profesor de religie, ci fata a venit la el adusa de bunici. Ei bine, duhovnicul nu putea refuza sa vorbeasca cu ea, asta-i fisa postului la el.

    Cit despre intrebarea ta, Junghiule, sint cazuri si cazuri. Iar multi oameni nu stiu sa asculte, sint prea grabiti cu alte probleme, mai importante.

  119. Junghiul

    În fișa prostului trebuie să scrie că dacă un minor vrea să facă o faptă nesăbuită , trebuie să anunți părinți , autorități…

  120. catalin

    Ar trebui sa scrie ca nu are voie s-o faca pe psihologul cu minori. Si am mai spus-o, daca acceptam ca minorii nu au discernamint pina la o anumita virsta, nu inteleg de ce au voie in biserica! Ba, mai mult, li se mai baga si dobitocii pe git la orele de religie.

  121. Junghiul

    Hai mai bine dincolo, să povestim despre clismă.

  122. Angela

    Oricum, până aici e bine, fata trăiește, se întoarce acasă. N-o să știm cum vor gestiona părinții situația mai departe, că nimic nu-i rezolvat numai cu întoarcerea fetei. De acum încolo se poate greși încă și mai rău.

Lasă un comentariu

