Incredibil, incredibil…

Auzisem eu povestea, dar filmuleţul de mai jos aproape că m-a făcut să cad de pe scaun.

L-am descoperit pe Pandora’s, de dimineaţă, şi încă mi se pare neverosimil. Mulţumesc sorţii miloase (oare numai ei?) care m-a ferit pînă acum de asemenea întîlniri şi personaje. Sper să mă ferească în continuare. Probabil că după o şedinţă cu părinţii asemănătoare, una din noi – eu sau învăţătoarea – ar fi intrat în spital. Sau amîndouă.

Da, nu rîdeţi de mine, poate că trăiesc într-o cutiuţă de sticlă în care majoritatea lucrurilor care mi se întîmplă – în viaţa de zi cu zi – sînt acceptabile… dar aşa ceva chiar n-am mai văzut.

Nesimţirea porcină altoită cu tupeul gras, suculent…

77 comentarii

Din categoria Societate

77 de răspunsuri la „Incredibil, incredibil…

  1. Angela

    Ce-i poate face pe niște oameni în toată firea – părinți, deci adulți, să suporte un astfel de tratament? Să se târască pe burtă în fața unei lepre, să accepte cu capul plecat să fie făcuți troacă de porci pe banii lor, ca să ce? De dragul copiilor? De dragul imaginii de oameni potenți financiar? Din cauza obișnuinței de a se umili în fața oricui care pare a avea un ascendent asupra lor, fie el portar de instituție, asistentă de spital, funcționar de ghișeu sau orice fel de șef? Jalnic și înfricoșător.

  2. andreea

    şi ai văzut cum se răţoieşte la ei?! cum îi mustră?! cum îi pune la punct?!
    eu îs calmă şi neagresivă, de obicei, dar episodul ăsta mă face să visez la Ţepeş Vodă…

    şi felul în care sînt întoarse toate valorile pe dos şi răstălmăcite…

  3. Angela

    Da, să te aliniezi sistemului românesc, să nu fie copiii săraci în suflet, să fii la înălțimea unei școli de fițe – a ajuns expresia ”școală de fițe” titlu de noblețe.

  4. Da, stiam, cit de departe s-a ajuns. Va dati seama ce face cu copiii, daca isi permite sa stearga pe jos asa cu parintii?

    Dana Blandu. Sau Blindu. Sa dam si nume, ca asa-i frumos. Macar atit.

    Ca sa vedeti pina unde merge tupeul, ar trebui sa cititi si ce-i mai jos. N-am inteles noi bine, totul e scos din context, nu era vorba despre valoarea cadourilor, ci despre modul de ambalare. Sintem prosti cu totii.

    http://goo.gl/ehkVWr

  5. Radu P.

    Nu este vina celui care cere, tupeistii asta fac, e vina celor care NU iau atitudine la timp.

    Si asta nu numai la scoala, ci si la piata, in autobuz, sau pe bloguri.

    Omul are nativ tendinta de a se intinde mai mult decat ii este plapuma, iar daca este lasat, ba chiar i se canta in struna, ajunge sa ocupe un teritoriu mult mai mare decat merita. Binenteles, in detrimentul celor tacuti.

    Daca nesimtita asta ar fi fost invatatoarea copiilor mei, nu cred ca ar fi scapat fara vreo cateva blesteme din partea lui moi, iar domnul nesimtit sigur m-ar fi pagubit de vreo doua lopeti dupa ceafa.

  6. Angela

    Muierea aia părea să stăpânească perfect o tehnică de intimidare, părinții ăia stăteau ca șoriceii în fața șarpelui. Nu pricep cum poți să stai acolo, cu capul plecat, presupun, să te facă aia oaie și cartof, sărac sau nesimțit. Poate gardienii să vorbească așa cu deținuții, sau putonierul cu răcanii. Cum or fi ajuns s-o învestească cu asemenea autoritate?

  7. Radu P.

    Angela, si primul tau comentariu si acesta cred ca merita un raspuns din partea lui Costelus.

    sa ne spuna el, cum a putut suporta atata vreme sa fie umilit si facut troaca de porci si sa nu riposteze, ba mai mult sa se faca pres si sa se roage de o „muiere” posesoare a tehnicii de intimidare, sa fie reprimit inapoi la reeducare???

    o fi sindromul stockholm sau ceva din tenebroasa penologie a lui makarenko? sau masochism? ca iubire, totusi nu cerd ca poate fi.

    Ia zi, Costelus, ce e la mijloc?

  8. Angela

    Până să răspundă el, mai zic eu ce-mi trece prin cap. Costeluș era într-o situație mai delicată, speriat de ce va să vină și de singurătate, de niște sărbători triste. Cred că ar fi făcut orice să se poată refugia undeva, undeva unde să scape, măcar un pic, de starea în care era. Și să fie acceptat acolo de ”forul superior”, că noi nu aveam putere de decizie, oricât l-am fi susținut. Dar învățătoarea aia e dintre cei care se nasc cu abilitatea de a domina, o au în sânge și o folosesc din plin. Am mai văzut asemenea oameni. Pur și simplu reușesc să-i facă pe ceilalți să se simtă inferiori, dracu știe de ce.

  9. andreea

    ha, Radu, stii sa blestemi? 😛

  10. andreea

    of, lasa-l in pace pe Costelus, eu il inteleg.
    cred ca acolo, la sedinta aia, e vorba despre altceva.

  11. andreea

    cica dana blandu. poate dana balaur…
    da. asta e ne-mai-po-me-nit. faptul ca nu spune, cu voce mica: stiiiiiti, asa se face, imi pare rau, hai sa vedem cum putem rezolva problema…

    nu. tonul ala e teribil. o fi facut cursuri speciale de intimidare, ce stim noi..

  12. Radu P.

    blesteme e prea mult spus. suduieli, i-as fi tras niste suduieli.

  13. andreea

    hai, fa-ne o demonstratie, ca nu te credem. 😛

  14. Radu, eu n-am avut o impresie proasta despre persoana respectiva niciodata. Mai cred ca a fost influentata si, incet incet, a alunecat intr-o prapastie. Nu era asa. Si in plus chiar aveam nevoie de voi. Imi pare rau ca s-a ajuns aici, imi pare rau si de ea ca a inteles totul intr-un mod atit de timpit, si da, cred ca as ierta-o. In rest a zis si Angela ce era de zis.

    Oricum, sa lasam asta, nici nu-mi place ca ma intrebi aici, unde altcineva ar putea face legatura dintre N si monstrul ala de invatatoare.

    Apropo, stiti ca in consiliul de administratie al scolii respective s-a decis ca distinsa doamna Blandu n-a facut nimic grav si isi poate continua activitatea fara probleme.

  15. Angela, oricit ti s-ar parea de monstruos, psihologia spune ca atunci cind un om are putere absoluta asupra altuia, cam intotdeauna se va comporta ca invatatoarea de mai sus. Apoi, eu nu-i judec chiar atit de aspru pe parinti, isi doresc ce-i mai bun pentru copiii lor, stiu ca sint multe scoli de tot rahatul, si mai stiu ca, daca nu se conformeaza, copilul lor are de suferit. Poate fi persecutat nu doar de catre invatatoare, dar si de catre ceilalti copii, ai caror parinti cotizeaza. Oricum, cu invatatoarea asta as fi reactionat, urit de tot. Mai bine nu spun cum.

  16. „suduieli, i-as fi tras niste suduieli.”

    Fii serios, te enervai degeaba. Chestia aia e imuna la vorbe.

  17. andreea

    Catalin, eu sper ca te inseli cu… continuarea activitatii doamnei Blandu. n-am citit, nu stiu, nu m-am documentat, dar nu pot sa cred asa ceva.
    iote ce a mai zis:

    Nu stiu daca sunteti saraci sau sunteti nesimtiti! Asta este scoala de fite, da?

  18. andreea

    si sa stii, sint destule scoli normale, fara atitea probleme, in cartierele obisnuite ale Bucurestiului. scoli in care se dau cadouri, dar nu se pretind! si nu patesti nimic daca nu cotizezi. nici tu, nici copilul. pe bune.
    cu copiii mei, am patru scoli la activ si vreo… 5 invatatoare si profesori nenumarati si n-am patit asa ceva.
    parintii si-au dus copiii acolo, chiar de departe, travarsind orasul, te asigur, atrasi de magia fitzelor. fitze au cautat, fitze au gasit.

  19. nu stiu, am luat informatia din comentariul unei persoane „nike” de la Simona Tache. De obicei Nike nu prea spune prostii. Intre timp am verificat si eu rapid, si comentariul ei e o stire de pe Antena 3. Intr-adevar, se asteapta hotarirea consiliului de administratie al scolii respective, deocamdata nu s-a luat nici o masura. In alte tari invatatoarea ar fi fost in arest…

    http://www.simonatache.ro/2014/01/08/macar-o-sticla-de-vin-si-un-cozonac-porcii-vin-de-la-celelalte-clase/

  20. catalin

    Stiu ca sint multe scoli fara probleme, si sint si multi invatatori care fac naveta pe un salariu de mizerie si nu pretind nici un fel de cadouri. Cred ca, daca ar fi scoase anual toate posturile la concurs (dar toate), s-ar evita multe situatii de genul asta. Asa intuiesc eu, ca invatatoarea aia ar prinde post pe la Cucuieti sau Cuca Macaii, nu in centrul Bucurestiului.

    Sigur, au căutat fiţe, dar nici sa dea peste astfel de monstri.

  21. Si mai e o chestie aici care deranjeaza. Se va face tambalau citeva zile, dupa care se va uita totul. Iar atunci cind unii ies in strada pentru Rosia Montana (bravo lor totusi), chestiunile astea nu sint puse pe tapet. Astfel se creeaza impresia ca Rosia Montana ar fi cea mai mare problema a romanilor. Pai nu e, nici pe departe!

    Ce face invatatoarea e relativ minor, sa vedeti ce fac doctorii in spitale: „te costa atit, daca nu, ma doare-n cur de fiica-ta!”. Bine, nu spun asa, ca le e frica de telefoane, dar se subintelege.

  22. andreea

    nu. eu astept sa-si piarda dreptul de a profesa, tanti Blandu asta. macar atit. si mai cred ca altor asemenea invatatoare, directoare, profesoare o sa le intre morcovul un pic. ca asa se zice, na. 🙂

    anul asta Sabina are o invatatoare noua, mai in virsta si mai serioasa ca cea dinainte. nu mai stiu daca v-am zis. la sedinta cu parintii, o mama din cele pe care le iubesc eu mult de tot, a intrebat-o, fluturind din gene: „… si cind e ziua dumneavoastra?…”

    invatatoarea i-a taiat-o, teribil de sec: „nu va intereseaza!”

    mi-a venit sa o pup! 😛

    ….
    asta ca sa vedeti ca boala lucreaza la mai multe capete odata.

  23. N-o sa pateasca nimic, pe cit punem pariu? 😦

    Bineinteles ca e si vina a generatiilor de parinti care au acceptat jaful asta, comportamentul ala de tilhar l-a dobindit dupa ani si ani de abuzuri. Dar totusi, e mai mult vina sistemului. Daca nici acum, cind probele sint atit de clare, javra aia nu zboara, ce sa mai zici? Ce sa mai faci?

  24. andreea

    punem pariu pe un text scurt, romantic, vaporos…
    daca pierzi, il scrii tu, daca pierd, il scriu eu.

  25. Din pacate poti sa-l scrii de pe acum. As vrea sa pierd pariul, dar nu cred ca va fi cazul. 😦

  26. Uf, ca am zis ca iau calmari sa incerc si eu. Am uitat.

  27. Edle

    Nu pot sa vad clipul ala, nu mi se incarca pe telefon, dar am cam inteles despre ce e vorba. Ma gandesc ca daca as povesti cuiva, aici, despre asta, le-ar fi greu sa creada ca e adevarat.

  28. Edle

    Ia caracatita, mai bine. E mai soft si are si gust mai bun. Calmarii sunt prea tari, mie nu-mi plac.

  29. M-ai ametit, voiam sa spun creveti!!!

    Calmari acuma. 😆 😆

    M-am si speriat ca se curata greu de mate, dar am si uitat.

  30. Rechin n-ai mincat? 😆

    Pe mobil eu am opera mini, in conditii vitrege (conexiune proasta) merge acolo unde alte browsere se blocheaza.

  31. andreea

    păcat, Edle, că nu-l poţi vedea. de fapt, trebuie să-l auzi, nu să-l vezi.
    numai din poveşti nu poţi pricepe… teroarea. frisonul pe şira spinării, provocat de vocea atotputernicei… 👿

  32. Radu P.

    Deci, povestea nu e noua si nici nu tine doar de Bucuresti.

    In anii 90, copiii mei mergeau si ei in clasele primare, la o scoala germana, pe-atunci erau multe in Sibiu, e drept, mai in centrul orasului.

    Cel mare a avut un invatator tanar, abia iesit din Liceul Pedagogic, si ii trata pe toti copiii la fel, cateodata ii mai atingea cu o sf, niculae, o nuielusa, in palma, nu tare, dar intotdeauna meritat.

    Copiii l-au indragit si il mai cauta si acum cu placere.

    Cel mic, a avut invatatoare o haştoriţă sasoaica, cu fite in nas, fite pe care le-a transmis si copiilor. Avea copii de care se ocupa preferential, mai ales dintre cei cu parinti avuti, iar unii dintre ei au cazut in capcana intinsa, oferindu-i o groaza de cadouri si sponsorizari, in speranta ca ii asigura progeniturii un loc in fata.
    Eu n-am dat niciodata, nimic, cu exceptia unei tabere de schi la care le-am dat un bax de banane si niste portocale intregii clase, deci copiilor.

    Fiul meu a simtit cum este dat deoparte, si alti copii la fel si a ajuns sa mearga cu neplacere la scoala, invatatoarea ramanadu-i o pata neagra in amintire.

    L-am inteles perfect pentru ca si eu, la randul meu, am avut tot un astfel de soi de invatatoare care facea bisericute prin clasa cu preferatii ei.

    Pe de alta parte, mama mea a fost educatoare si tin minte ca primea de 1 martie o gramada de martisoare si de fiecare 8 martie flori si cate-un bibelou din ala penibil, dar nu era o chestie organizata, fiecare parinte actiona de capul lui. Era un dar dat din suflet, pentru ca, in afara faptului ca mama mea isi facea meseria, ii iubea pe acei copii ca si pe noi, copii ei, de cateodata eram chiar gelosi.

  33. Radu P.

    copiii ei, erata

  34. andreea

    normal că nu ţine numai de Bucureşti…
    nu e Bucureştiul centrul viciilor de pe pămînt…

  35. catalin

    Aoleu, tre’ sa fiu romantic! Vaporos inseamna cit un vapor?

    Radu, dar chiar interesanta poza ti-a mai potrivit asta. 🙂 Daca vrei sa scapi de ea, iti pot face un alt email, alt gravatar, cont etc.

  36. andreea

    vaporos înseamnă diafan. 😛

    da, da, n-ar fi rău, că de cîte ori îi văd colţii ăia, mă apucă tremuriciul.

  37. andreea

    măi, am de făcut un proiect întreg, vreo 12 planuri, faţade şi secţiuni, cotate şi cu toate celele şi trebuie să-l termin azi. mi l-au dat acum o oră.
    mă simt ca Cenuşăreasa… 😥

  38. catalin

    😆 Am uitat sa pun un hlizit galben dupa vaporos.

    I-auzi Radule, cum faci? Ori iti recuperezi parola de pe wordpress (daca adresa de mail cu care ti-ai facut contul e reala), ori ti-oi face eu alta, tu doar sa-mi dai o poza.

  39. catalin

    Ia si tu o pauza de un sfert de ora. Eu as iesi putin pe afara, dupa 3-4 ore de stat in interior, ma maninca, tre’ sa ies la aer, indiferent de vreme. E mai greu cind imi vine pofta asta in avion …

  40. catalin

    Apropo de tutu, o stiam pe asta de mult. Mi s-a parut tare frumoasa, dar stiu ca unii s-ar putea s-o gaseasca putin trista.

  41. andreea

    ce ciudaţi sînt oamenii…

  42. Radu P.

    Catalin, mersi de oferta, dar habar n-am ce-nseamna „sa-mi recuperez parola de pe wordpress” si sincer sa fiu, nici nu ma intereseaza sa stiu.

    Nu mai vreau parole, conturi, etc vreau sa-mi golesc mintea de chestiile astea pentru a face un pic de loc, hai sa-i zicem un soi de defragmentare a hardiscului.

    Asta din clip, seamana cu fieiertatul rege Cioaba.

  43. Radu P.

    ia uite ce misto sunt acum

  44. andreea

    îmi aminteşti de bancul ăla cu „las’ că nu ai cap pătrat… nu ai cap pătrat…

  45. andreea

    AAAAAAAAAAAAAAAA! MOOOOR!
    cînd dau copy-paste dintr-un fişier în altul durează mai mult de 5 minute. pot să îmbuc ceva şi să fac şi un duş…

  46. Radu P.

    Am asigurata treaba pe urmatorii vreo doi ani.
    Am preluat arhiva (benzi de magnetofon, discuri, carti, poze) Festivalului de Jazz Sibiu 1974-1992.
    Va trebui sa punem ceva, varianta succinta, pe Wikipedia, restul pe sait.

  47. andreea

    pentru cineva care vrea să pună chestii pe internet şi să construiască saituri, ar trebui să te intereseze parolele, conturile şi alte şmecherii din astea plicticoase…

  48. catalin

    Ciudati, dar frumosi.

    E, oricita treaba ai avea, tot simti nevoia sa evadezi din realitate, macar pe fuga, in 2-3 minute.

  49. andreea

    🙂
    şi un’ să mă duc??!
    oriunde aş fugi, dau peste realitate. la dreapta, la stînga, jos, sus…

    poate doar dacă adorm…

  50. catalin

    Intr-o alta realitate.

    Eu as vrea sa pot visa in somn, dar nimic.

  51. andreea

    ia, şi una mai şi mai veche…

    că altfel mă apucă pandaliile cu cotele şi uşiţele astea…

  52. Edle

    Nu, rechin n-am mancat si nici nu vreau sa mananc. 🙂

  53. Mai demult, cu altii, la un restaurant chinezesc. La urma dau o mica placinta de aluat in care era cite un biletel; cica asa e traditional. La ceilalti, mesaje banale: „mai poftiti”, „speram ca v-a placut” etc. La mine: „crezi ca a fost pui?” Rideau ceilalti de se tineau de burta, ca a picat mesajul taman cui trebuia. 😀

  54. catalin

    http://adevarul.ro/educatie/scoala/se-schimba-adevarat-educatie-1_52cfd91cc7b855ff565cec44/index.html

    Sa nu ne entuziasmam prea tare ca mizerabila aia a fost data afara. S-ar putea ca, dupa ce se linistesc apele, sa revina la meseria pentru care a dovedit ca are vocatie.

  55. andreea

    nu-s entuziasmata.
    as fi preferat s-o trimita la sapat santuri.

  56. Angela

    Pe mine mă scoate din minți acel ”nu i-a obligat nimeni.” Pe părinți, zic. Ce dracu înseamnă asta? Că nu i-a torturat, că nu le-a smuls unghiile, că nu i-a picurat cu ceară? Că nu le-a trimis scrisori de amenințare? După cum vorbea, nu mai lipsea decât să le sechestreze copiii și să ceară răscumpărare. Dacă nici vorbele alea nu înseamnă presiune, atunci ce dracu înseamnă? Normalitatea sistemului, probabil. Bleah.

  57. catalin

    Eu as prefera sa stea la puscarie.

    Angela, tupeul hotilor a ajuns la niveluri incredibile.

  58. catalin

    Of, ce ma fac eu cu romantismu’ diafan?

  59. Angela

    Îl menții, îl cultivi sau îl stârpești. Ai încă tot timpul și toată flexibilitatea să te adaptezi sau să reziști. Eu nu mai pot. Parc-aș fi într-un carusel care a luat-o razna, se învârte nebunește și mi-e greață și aș vrea să cobor. Atât. Nimic din ce am crezut eu că-s valori nu mai face doi bani. Ca după reforma monetară din 1952, ”bancnotele” mele au devenit maculatură sau, mai rău, gunoi.

  60. catalin

    Ma refeream la pariul pe care l-am pierdut in fata Andreei. 🙂

    Nu, Nastasie, valorile in care crezi tu sint alea importante. Restul sint umbre. Pareri.

  61. Angela

    Mi-l și închipui pe Năstase reflectând la ”la ce, cum , de ce a gresit si cum se va indrepta.” O să lălăie pe acolo, martirizându-se, câteva luni, că se scade aia și aia și din ce rămâne face o treime care se va reduce și ea, în condiții materiale mai bune decât au trei sferturi din poporul pe care l-a jumulit.
    Iar Petrom, Industriile de aluminiu , oteluri speciale si derivate , siderurgia, platformele petrochimice, industria farmaceutica, serurile si vaccinurile, apicultura, pomicultura, legumicultura si horticultura duuuse au fost și duse au să rămână, veșnica lor pomenire.

  62. catalin

    O surpriza condamnarea lui Nastase, o mare surpriza. Nu stiu ce sa cred, mai ca as zice ca unele decizii se iau in alta parte, iar cei care le iau au drept limba materna germana ori engleza. Nu stiu. Sigur, pedeapsa e prea mica, confiscarea averii poate ar fi fost ceva.

  63. andreea

    de ce surpriza, Catalin, ca a mai fost condamnat o data?
    asa cum ma asteptam sa i se intimple ceva, totusi, invatatoarei, asa ma asteptam si sa i se intimple ceva lui nastase. chiar daca nu e pe masura porcariilor comise.
    la fel, ma astept si pentru voiculescu.

    pur si simplu, nu pot sa fiu la fel de pesimista ca tine. n-as putea trai.

  64. catalin

    Surpriza pentru ca imi imaginez cite presiuni s-au facut, daca in spatiul public, pe fata, razbat atitea.

    Mie mi-o pierit optimismul asta prin ’96, la citeva luni dupa ce a iesit Tapu’ presedinte. Ma rog, poate ca intr-adevar se schimba ceva si ar trebui sa fiu putintel mai optimist. 🙂

  65. catalin

    In alta ordine de idei, m-am gindit eu la ceva romantic (mai bine zis am incercat), din pacate am de prajit ceapa acum. 😀

  66. andreea

    romantismul si ceapa… 😛

    azi am plimbat copii. adica, am fost cu Sabina la ziua unui baietel. un restaurant mic in Oraselul Copiilor.
    si pentru ca 6 copii se plictisesc teribil sa stea la masa sa manince (si io ma cam plictisisem, drept sa spun) si mai si fumau mamele alea de imi venea sa le bat cu batul, am luat copiii si i-am dat in toate nazdravaniile alea. tot felul de tiribombe, montagne russe si alte chestii care te intorc cu picioarele in sus. plus Casa Groazei, buhuhuuu!!
    nici nu va mai spun cit am cheltuit…
    da’ a meritat. 6 copii in culmea fericirii. si eu zgiindu-ma la ei, cu toate hainele, ochelarii si telefoanele in brate. ca eu nu ma sui in chestiile alea nici sa ma omori… 😛

    a, si a fost un soare azi…

  67. catalin

    Hmm … sa fumezi la aceeasi masa cu copiii? Si apoi, dupa ce ai revenit, n-au intrebat cit a costat distractia? Cam grosut …

    Nici eu nu m-am dat in de-alea, dar, cine stie 🙂

  68. andreea

    … si nu oricare copii, ci copiii personali. asa e aici, parca-s nebuni.

  69. catalin

    Pe la mine fumatul in public e considerat inacceptabil dpdv social. Si intr-adevar, nu prea vezi indivizi fumind pe strada.

  70. andreea

    eheee… acum e bine. acum 18 ani, cind m-am angajat, firma avea sediul intr-un apartament micut de bloc. si fumau citiva, ca turcii, incontinuu, inclusiv sefa. dupa citeva zile le-am zis ca eu plec, daca nu se potolesc. m-au izolat, intr-o incapere neviciata, dar pina azi ma tin minte. cica am avut tupeu. 🙂 eu si tupeul! nu era vorba de tupeu, pur si simplu simteam ca mor!

  71. catalin

    E vorba de nesimtire, asta-i cuvintul. Cind am inceput sa merg prin munti (si stateam in masina cam 2 ore si ceva, asta numai dus), mi-am luat haine de corp de lina. Si nu-s ieftine deloc, dar deloc. Principalul motiv a fost sa nu puta in halul ala de la mine, dupa vreo excursie asa, de 8-10 ore prin caldura …

    Nu s-o dat inca anunt oficial „pierdut prim ministru. Il declar nul.” ?

  72. catalin

    Ceapa am ars-o pe alocuri. Sa vedem cit am pirlit romantismu’. Acuma serios, nu stiu daca o iesit ceva.

Lasă un comentariu

